شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران » و تحریف آن
به روز شده در      چهارشنبه 31 مرداد 1403     -   Wednesday August 21 2024

امروز لازم است که این شعار و تحریفاتی که علیه آن شده را مورد بازبینی مجدد قرار دهیم که ببینیم «خرد جمعی ملت ایران» در این راستا از زمانی که آن را فریاد کرد تا به امروز در مورد آن چه تصمیمی گرفته است؟
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
این شعار نخستین بار در روز راهپیمایی قدس سال ۱۳۸۸ از سوی تظاهر کنندگان سر داده شد. باید به این نکته توجه کرد که روز قدس را که خمینی در تابستان ۱۳۵۸ اعلام کرد، علیه موجودیت اسرائیل و نهضت رهایی بخش یهود با عنوان صیونیسم (به عربی صهیونیسم ) بود و این به مدت ۳۰ سال از بلندگوهای تبلیغاتی رژیم اسلامی بازگو می شد تا بتواند با بوجود آوردن یک دشمن فرضی یعنی اسرائیل ، ایران را به محاق استبداد بنشاند و  فرزندان ایران را که برای آزادی ایران و ایرانی تلاش می کردند سلاخی کند که متاسفانه موفق شد اما در روز قدس ۱۳۸۸ این تابو را ملت ایران شکست و نشان داد که به بلوغی سیاسی دست یافته است و می داند که دشمن او خانگی است نه بیرونی. از آن زمان بسیارانی تلاش کرده اند این شعار را زیر سوال ببرند و با همانند سازی آن را تخطئه کنند 
محسن کدیور فعال ملی مذهبی (البته این لقب را این گروه به خودشان داده اند، چرا که اگر کسی مذهبی - شیعه مذهب - بود و آن  اندیشه را نمایندگی کرد  نمی تواند ملی باشد چرا  که ملی، همه اندیشه ها را باید نمایندگی کند) نخستین کسی است که شعار جایگزینی، را مطرح می کند «هم غزه هم لبنان جانم فدای ایران» و آنگاه که ایرانیان خارج از ایران او را سوال پیچ می کنند که چرا تحریف می کند؟ در مقام توضیح مطالبی را بیان می کند که لینک آن را این جا می گذارم*. 
تفکر شیعی هوادار حکومت نیز که. خامنه ای آن را نمایندگی می کند نیز به این شعار واکنش نشان داده و می گوید «کسانی که این شعار را می دادند، فریب خوردگانی نامید که نه فقط جانشان را فدای ایران نکردند بلکه حتی راحتی و منافع خود را در راه کشور ندادند.»**
در جبهه چپ، مائوئیست ها این شعار را این چنین تحریف کرده اند«هم غزه،هم ایران، هم همه جهان، وحدت زحمتکشان علیه ستمگران، علیه امپریالیسم و صهیونیسم». نقل از تارنمای توفان*** و در همین جبهه مرتضی محیط که هر هفته یک برنامه تلویزیونی با عنوان « استقلال ، آزادی، عدالت اجتماعی» تولید می کند و به قول خودش جیک و جوکش با توده ای هاست و با دهم مهری ها نزدیک است، گفتگو می کند هر بار که دستش برسد این شعار را به سخره می گیرد.
و اما از ۱۳۸۸ تا کنون یعنی این دوران پانزده ساله ، ملت ایران بارها و بارها نشان داده است که نه تنها دروغپردازی های رژیم را نپذیرفته و نمی پذیرد و روز قدس در ایران هر بار کم رنگ تر  و کم رنگ تر شده بلکه پا را فراتر از این ها گذاشته ، از روی پرچم اسرائیل و آمریکا حاضر نیست راه برود و آنها را لگد مال کند، در استادیوم ورزشی دهها هزار نفری علیه فلسطین و فلسطینی ها شعار می دهد و درست به عکس آن چه که خامنه ای می گوید ملت ایران از جان خود و از خون خود برای ایران مبارزه کرده و می کند و کافی است به فهرست بلند بالای جانباختگان توسط این رژیم تبهکار در  این ۱۵ ساله بنگریم.
ملت ایران هم چنان و یک پارچه فریاد می کند 
« نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران » و شعار تکمیلی اش این است ، «پشت به دشمن رو به میهن»
بدون تردید ، خمینی ، خامنه ای اردوگاه اسلامی و جبهه چپ در تحریف این شعار با شکست روبرو شده اند و دشمن خویش را شناخته اند.
 
نویسنده: بیژن خلیلی
 
منابع: 
* لینک سایت رسمی محسن کدیور- پرسش و پاسخ
** لینک بیانات علی خامنه ای در مورد شعار«نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران»
 
*** لینک تارنمای توفان

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©