همنوایی شبکه سخن پراکنی «بی بی سی» با جمهوری اسلامی و حماس
به روز شده در      جمعه 18 اسفند 1402     -   Friday March 8 2024

از زمانی که اسرائیل پس از هفتم اکتبر به حماس اعلان جنگ داد و به غزه برای شکست حماس و جهاد اسلامی و همه تروریست های دیگر و نابودی آنان حمله کرد، این موضوع «آتش بس» ورد زبان شده است و در پوشش کشته شدن کودکان و زنان در غزه، از بام تا شام درخواست آتش بس می کنند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
آیا آنها به فکر این کودکان و زنان هستند و یا می خواهند گروه‌ تروریستی حماس را نجات دهند؟
اگر حماس و جهاد اسلامی و گروههای تروریستی از همان روز نخست پس از۷ اکتبر که آن جنایات را آفریدند، تسلیم می شدند و‌ گروگانها را آزاد می کردند، آیا هیچ زن و کودک بی گناه فلسطینی کشته می شد؟ آیا همان پشتیبانان مالی یعنی قطر و رژیم جمهوری اسلامی ایران که نگران جان کودکان و زنان غزه می باشند، کوچکترین درخواستی از تروریستهای حماس برای رهایی گروگانها نموده اند؟
آیا جمهوری اسلامی ایران و روسیه پوتین و کره شمالی که اسلحه در اختیار این گروه های تروریستی قرار می دهند، از آنها خواسته اند که ماشین نظامی خود را تسلیم کنند؟ 
اگر کشورهای ریز و درشت اروپایی که هر از گاهی به سرزنش اسرائیل دست می زنند، خودشان در آن وضعیت 7 اکتبر قرار می گرفتند، چه می کردند؟  جز این که دمار از روزگار حماس در می آوردند؟ و شگفت آورتر از همه این که روشنفکران چپ و اسلامی مقیم خارج از کشور که به دروغ خود را ایرانی می نامند ، فراموش کرده اند  که جمهوری اسلامی جنایتکار چگونه  کودکان و زنان ایرانی و نه کودکان و زنان دشمن را در جنبش " زن - زندگی - آزادی" به گلوله بستند و روسیه پوتین که چگونه اوکرائینی های بی دفاع و غیرنظامی را موشک باران می کند و به گلوله می بندد!
 
در این میان بنگاه سخن پراکنی بی بی سی فارسی، سخنرانی رئیس جمهور آمریکا در کنگره آمریکا در مورد غزه را به صورت زیر بازتاب داده است: 
آقای بایدن گفت:«بیش از ۳۰ هزار فلسطینی کشته شده‌اند که اغلب آنها عضو حماس نیستند. هزاران و هزاران زن و کودک بی‌گناهند.»
 او افزود:«نزدیک به دو میلیون فلسطینی هدف بمباران روزانه‌اند و اگرچه اسرائيل حق دارد به تعقیب حماس برود، اما مسئولیتی اساسی در حمایت از جان شهروندان بی‌گناه در غزه دارد.»
رئیس جمهور آمریکا گفت «اسرائيل باید وظیفه خود را انجام دهد و اجازه دهد کمک‌های بیشتری وارد غزه شود. باید اطمینان حاصل کند که نیروهای امدادگر گرفتار تبادل آتش نمی‌شوند.»
او تأکید کرد: «حرف من به رهبران اسرائيل این است: کمک‌های انسانی نباید به یک موضوع ثانویه یا به مایه امتیازگیری تبدیل شود. حفاظت و نجات جان بی‌گناهان باید اولویت باشد. در نگاه به آینده، تنها راه حل واقعی راه تأسیس دو کشور مستقل است. هیچ راهی دیگری نیست که امنیت و دموکراسی اسرائیل را تأمین کند. هیچ راه دیگری نیست که منجر به زندگی آزادانه و در صلح و عزت فلسطینیان شود.»
 
درحالی که پرزیدنت بایدن پیش از این که این سخنان را بگوید، مطالب زیر را بیان کرد و شبکه سخن پراکنی بی بی سی به این مطالب هیچ اشاره ای نکرد: «امشب خانواده های آمریکایی در این جا هستند که عزیزانشان توسط حماس به گروگان گرفته شده اند. ما به خانواده ها قول داده ایم که از پای نمی نشینیم تا عزیزانشان را به خانه برنگردانیم"
او افزود: "اسرائیل حق دارد که علیه حماس وارد عمل شود"
و کلیدی ترین سخن پرزیدنت بایدن این بود که : "حماس می توانست این کشمکش را همین امروز با آزادی گروگانها، زمین گذاشتن اسلحه خود و تسلیم کردن آنانی که مسئول 7 اکتبر بودند ، خاتمه دهد "
و پس از ایراد این سخنان است که از اسرائیل می خواهد که رعایت حال غیرنظامیان را بنماید که اسرائیل همیشه این کار را طبق اسناد و شواهد انجام داده است. 
 
این شبکه سخن پراکنی بی بی سی ریاکار و دروغ پرداز؛ همان «بی بی سی» است که در 84 سال پیش به دروغ رضاشاه بزرگ را که این هفته زادروزش را گرامی می داریم،  به سرقت جواهرات سلطنتی متهم کرد. 
بی بی سی یک بار دیگر مشخصاً روشن کرد که اسرائیل ستیز و یهود ستیز است و با تروریست های حماس و جهاد اسلامی و جمهوری اسلامی ایران همنوایی  می کند. 
 
بی بی سی به قول ضرب المثل مشهور " لا اله" را می گوید و از گفتن" الا الله" برای مخدوش کردن واقعیت خودداری می کند.
 
نویسنده: بیژن خلیلی
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©