آزادی فرزندان کوروش به دست یهودیان و اسرائیل
به روز شده در      جمعه 13 مهر 1403     -   Friday October 4 2024

برخی از هم میهنان غیر یهودی، موضوعی را به شرح زیر و یا تقریباً با همین مضمون مطرح می کنند که «بیش از دو هزار و چند سال پیش کوروش پادشاه ایران، یهودیان را آزاد کرد. شاید حالا وقت آن رسیده باشد که یهودیان، فرزندان کوروش (ایرانیان) را آزاد کنند».
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
خوب در نگاه اول توقع درست و بجایی می تواند باشد، ایرانیان دچار یک رژیم اهریمنی شده اند و یهودیان در کشوری مترقی با درصد بالایی از رفاه و آسایش زندگی می کنند و وقت آن است که بدهی تاریخی خود را بپردازند، ولی نیاز است که ابتدا به چند فکت نگاه کنیم. 
 
۱- بابلی ها به عنوان یک نیروی خارجی، کشور یهودا را تسخیر کرده اورشلیم و بیت المقدس را ویران کرده و یهودیان را اسیر و به بردگی به بابل بردند.
 
۲- کوروش کبیر که ۲۵۰۰ سال پیش در تاریخ ظهور کرد، در ادامه جهانگشایی اش، بابل را نیز تسخیر نمود.
 
۳- اهمیت کوروش کبیر و متمایز بودن او از هر پادشاه و‌جهانگشای دیگر، نحوه رفتار و کردار انسانی او با شکست خوردگان (بابلی ها) و با زیردستان و اسرا و بردگان (یهودیان و اقوام دیگر) بود.
 
۳- یهودیان تنها قوم و قبیله ای از آن جمع اسرا و بردگان بودند که این بشر دوستی کوروش کبیر را به تاریخ گزارش دادند و خود را مدیون محبت ها، یاری ها و مهربانی های این شخصیت بزرگ و باقی شاهان هخامنشی دانستند و می دانند.
 
۴- از آغاز استقلال مجدد کشور یهود از سال ۱۹۴۸، مقامات اسرائیلی و ملت یهود دست دوستی و ‌مودت خود را به سوی ایران دراز کردند و در تمامی  سال‌های پیش از انقلاب شوم اسلامی ۵۷  این حسن رابطه موجود بود و اسرائیلیان سهم عمده ای در پیشرفت کشور شاهنشاهی ایران مبذول داشتند.
 
۵- تاریخ ورق خورد و کسانی بر سر کار آمدند که ایران و ایرانی را به ۱۴۰۰ سال پیش پرتاب کردند و هم چنان که پیامبر اسلام دستور به گردن زدن ۷۰۰ مرد یهودی توسط علی ابن ابیطالب داد و زنان قبیله را خود و سردارانش تصاحب جنسی کردند، کودکانشان را اسیر و برده کردند، اینک دشمنی خود را از دهان امام امت خمینی گجسته، اسرائیل را غده سرطانی منطقه نام نهادند و بر نابودی این کشور کوبیدند.
 
۶- مقامات جمهوری اسلامی، شناسنامه ایرانی دارند به فارسی سخن می گویند و از مراجع بین المللی در درازای ۴۵ سال گذشته به صورت رسمی به عنوان حاکمان ایران شناخته شده اند و مانند بابلیان خارجی قلمداد نمی شوند. 
 
 ۷- اسرائیل کشور کوچکی است با جمعیت حدود ده درصد جمعیت  ایران و از نظر وسعت ۱/۵ درصد کل وسعت ایران. 
 
 ۸- اسرائیل هرگز نه داعیه شکست ایران را داشته و نه علیه ایران کاری انجام داده است، در حالی که این جمهوری اسلامی بوده که چه در دوران خمینی و چه در دوران خامنه ای سودای نابودی اسرائیل را در سر پرورانده است. برای این مقصود انواع نیروهای تروریستی نیابتی را در منطقه در کشورهای مختلف بوجود آورده و یا به آنها  کمک کرده است که اسرائیل را نابود کنند.
 
۹- اسرائیل با توجه به جمعیت و اندازه کشورش منطقاً می تواند در فکر دفاع از خود باشد و نه قصد جهانگیری دارد از نوعی که کوروش کبیر انجام داده است. اسرائیل کشور کوچکی است که می خواهد برای مردمش دموکراسی و رفاه به ارمغان بیاورد و در اندیشه جهانگشایی نیست. باز پس دادن صحرای سینا و غزه ، نشانه عملی آن است. 
 
۱۰-  اسرائیل در دفاع از خود در برابر تجاوزات جمهوری اسلامی و نیروهای نیابتی اش تنها می تواند این نیروهای شر را از خود دور نگاه دارد و طرف درست تاریخ بایستد چنان که ایستاده است.تنها کشور خاورمیانه بوده که از  جنبش «زن زندگی آزادی» پشتیبانی کرده و در تمام‌مدت ۴۵ سال در همه مجامع بین المللی از حقوق ملت ایران دفاع کرده است. 
 
با توجه به مطالب ذکر شده ، این وظیفه ملت ایران در داخل و خارج از کشور است که خود را از شر این نیروی اهریمنی یعنی جمهوری اسلامی آزاد کنند. اسرائیل نیز باید از این خواست ملت ایران پشتیبانی کند که کرده و می‌کند.
 
در برخوردهای احتمالی آینده که اسرائیل در دفاع از خود و برای بقای خود با جمهوری اسلامی و نیابتی های نابکارش می جنگد شاید بهترین فرصت برای ملت ایران است که حکومت اسلامی  را از ریشه سرنگون نمایند.
 
به امید آن روز   
 
نویسنده : بیژن خلیلی

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©