آیا متانول باعث مرگ و میر چندگانه شده است ؟
به روز شده در      سه شنبه 18 مرداد 1401     -   Tuesday August 9 2022

در ایران در ماه مارچ 2020، متانول به عنوان یک داروی غیرقانونی برای کووید-19 شناخته شد که براساس گزارش‌های رسمی، این مسأله منجر به مرگ نزدیک به 300 نفر شد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
 
 
یک پزشک ایرانی که با وزارت بهداشت ایران همکاری می کرد، در آن زمان به آسوشیتدپرس گفت که این رقم حتی بیشتر از آن است و احتمالا قریب به 480 نفر جان خود را از دست داده و 2850 نفر بیمار شده اند. 
 
مردم در ایران بدلیل کم‌اهمیت جلوه دادن بحران کووید-۱۹ از سوی حکومت جمهوری اسلامی, پیش از اینکه حتی این بیماری در کشور اپیدمی شود، عمیقاً به ارقام منتشر شده مشکوک بودند.
 
در ایالات متحده نیز چهار نفر در آریزونا و نیومکزیکو در آگوست 2020 پس از نوشیدن مایع ضد عفونی کننده محتوی متانول ، جان خود را از دست دادند. سازمان غذا و داروی ایالات متحده پیشتر هشداری درباره ژل ضدعفونی کننده دست ساخت مکزیک صادر کرده بود که به دلیل داشتن مقادیر زیادی متانول خطرناک است.
 
سازمان غذا و داروی آمریکا در این رابطه گفت:  متانول "وقتی از طریق پوست جذب شود یا خورده شود، می تواند سمی باشد." در شمال هند نیز، 79 نفر در سه حادثه جداگانه در فوریه 2019 جان خود را از دست دادند که  پس از مرگ مشخص شد مشروباتی که مصرف کرده اند، حاوی متانول بوده است.
 
در شهر ایرکوتسک روسیه در دسامبر 2016 ، حداقل 49 نفر پس از نوشیدن یک لوسیون تقلبی حاوی متانول جان خود را از دست دادندکه پس از بررسی انجام شده، مشخص گردید لوسیون حاوی مواد کشنده حاوی متانول و ضد یخ بوده است. در پی آن، به گزارش خبرگزاری تاس، پلیس یک مرکز زیرزمینی را پیدا کرد که لوسیون تقلبی می ساخت و 132 گالن از آن را در 100 مغازه در ایرکوتسک کشف و ضبط کرد. مسمومیت های ناشی از الکل های جایگزین وارزان قیمت در روسیه یک اتفاق عادی است، اما به گفته مقامات آن زمان، پرونده ایرکوتسک بسیار بزرگتر بوده است
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©