نیروهای نیابتی قلم بدست جمهوری اسلامی ایران
به روز شده در      جمعه 31 فروردین 1403     -   Friday April 19 2024

نویسنده: بیژن خلیلی
چندین سال اخیر گفتگو در مورد گروه‌های مسلح نیابتی جمهوری اسلامی ایران بسیار است. نام این گروهها به دلیل کارهای تروریستی که علیه مردم عادی و دنیای آزاد انجام می دهند در بسیاری از مواقع در صدر خبرهای جهانی قرار می گیرد
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
نام این گروهها با توجه به تکرار مکرر آنان در خبرهای روز جهان ملکه ذهن هر یک از ما شده است. حزب الله لبنان، حماس، جهاد اسلامی، حشدالشعبی ، انصارالله و مشتی دیگر از این نامها. این گروهها در حقیقت با پول ملت ایران و بدون تأیید و رضایت ملت ایران، از طریق مقامات جمهوری اسلامی مورد تقویت قرار می گیرند. امور تروریستی را که دولت جمهوری اسلامی نمی تواند و یا نمی خواهد به نام خود و به نام یک دولت انجام دهد، از طریق این نیروهای نیابتی انجام می دهد ولی چون دیوار حاشا بلند است، امیر عبدالهیان در کمال وقاحت در جلسه شورای امنیت خود را به «کوچه حسن چپ» می زند و از بیخ و بن منکر این نیروهای نیابتی می شود و البته دنیای آزاد، دیگر خریدار این دروغپردازیها و پشت هم اندازی ها نیست چنانکه دیدیم بلافاصله تحریم های جدیدی علیه جمهوری اسلامی از سوی آمریکا و بریتانیا اعلام شد. 
 
اما نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی محدود به نیروهای مسلح و تروریستی در منطقه نیست؛ بلکه «نیروهای نیابتی قلم به دست» آن در گوشه و کنار دنیای آزاد و در شبکه های اجتماعی و حتی رسانه های جریان های اصلی، مثل مور و ملخ در حال توجیه اعمال خرابکارانه و تروریستی جمهوری اسلامی هستند. به چند فراز یکی از این عوامل نیروهای نیابتی قلمی جمهوری اسلامی نگاه کنیم:
 
محمد سهيمي، استاد دانشگاه کالیفرنیا جنوبی، در مورد حمله ایران به اسرائیل، واکنش جهانی‌ و عواقب احتمالی آن ۶ مورد را بر شمرده است، که فقط کافی است به یک مورد آن استناد کنیم تا مشت این  استاد دانشگاه که کوچکترین یادآوری از شکست مفتضحانه جمهوری اسلامی در این جنگ ابلهانه را نکرده است را  ‌باز کنیم. 
 
« رهبری جمهوری اسلامی سرانجام تصمیم گرفت که به حملات ۲۰ ساله اسرائیل به ایران پاسخ دهد. حال که این اتفاق افتاده، بی‌ فایده است که راجع به درستی‌ و یا غلط بودن این تصمیم بحث کنیم. به گمان من، موضوع‌های مهم در حال حاضر اینها هستند: 
 «...مورد چهارم، مستقل از اینکه راجع به عقلانیت این حمله چه فکر می‌کنیم، جمهوری اسلامی نشان داد که قادر به حمله به اسرائیل می باشد، ولی به گمان من آنرا تعمداً محدود نمود. به گمان و تحلیل من قصد جمهوری اسلامی فقط نشان دادن این موضوع بود، و کوشید از تلفات انسانی‌ اجتناب کند، که دستکم این جنبه عاقلانه بود.»
و در پاسخ این نیروی نیابتی قلمی جمهوری اسلامی ایران:
الف: هر کس قادر است به دیگری حمله کند، ولی معمولا هیچ آدم و یا رهبر عاقل کشوری خود و  ملتش را درگیر یک جنگ بیهوده و نا مرتبط به خود و البته نابرابر نمی کند که تازه نتیجه آن را از پیش می داند که شکستش تقریباً حتمی است. ( به سخنان نماینده دائم و هم چنین وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایرانی گوش کنید که چگونه با رجزخوانی و در حقیقت با عجز و لابه از شورای امنیت می خواهد که از حمله اسرائیل به جمهوری اسلامی ایران جلوگیری کند). 
ب: جمهوری اسلامی کوشید از تلفات انسانی جلوگیری کند؟ کیست که نداند با رهگیری ۹۹ درصدی پهبادها و موشکهای پرتابی از سوی جمهوری اسلامی و نابودی آنها سبب شد که این حمله تلفاتی نداشته باشد، وگرنه خدا می داند که چه تعداد انسان بویژه غیرنظامی به قتل می رسیدند و یا مجروح می شدند، ولی محمد سهیمی تلاش دارد سیمای تروریستی، آدمکش و کودک کش جمهوری ننگین اسلامی را به یک سیمای انسانی تغییر دهد و بگوید « کوشید از تلفات انسانی اجتناب کند».
به نظر شما ، مدال شجاعت در وقاحت شایسته این استاد دانشگاه نیست؟ 
 
نویسنده : بیژن خلیلی 
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©