ایران و روسیه با گروگانگیری می خواهند آمریکا را در «موقعیت شرم آوری» قرار دهند
به روز شده در      چهارشنبه 29 شهریور 1402     -   Wednesday September 20 2023

ترور رید (Trevor Reed)، افسر پیشین نیروی دریایی آمریکا که پس از 2.5 سال بازداشت در سال 2022 توسط روسیه در مبادله زندانیان آزاد شد، روز سه شنبه 19 سپتامبر هرگونه انتقاد نسبت به توافق انجام شده دولت بایدن با جمهوری اسلامی برای آزادی پنج زندانی آمریکایی را رد کرد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
 برخی از مخالفین، از جمله دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، از این توافق انتقاد کردند و گفتند که این تنها انگیزه بیشتری به حکومت جمهوری اسلامی می دهد تا به گروگانگیری شهروندان آمریکایی ادامه دهد. 
 
ترامپ در پلتفرم Truth Social خود نوشت: "وقتی شما به دشمنان آمریکا پول می دهید، همیشه باید بپردازید و گروگان‌های بیشتری نیز گرفته می‌شوند. رئیس جمهوربی‌کفایت ما، جو بایدن متقلب، برای 5 نفر معادل 6 میلیارد دلار پرداخت کرد، در حالی که ایران برای آزادسازی زندانیان خود در مقابل به آمریکا هیچ چیزی نپرداخت. "
ترور رید، با این حال، به خبرنگار CNN گفت که این دور از واقعیت است. او به پرونده خود اشاره کرد، حتی زمانی که ایالات متحده پس از دستگیری پل ویلان تفنگدار سابق آمریکایی از مذاکره با روسیه امتناع کرد، دولت کرملین به گروگانگیری خود ادامه داد و او را گروگان گرفت و بعداً بریتنی گرینر، ستاره WNBA را نیز بازداشت کرد.
رید و گرینر هر دو در سال 2022 در مبادله زندانیان آزاد شدند، در حالی که ویلان همچنان در بازداشت به سر می برد.
 
رید گفت: "هر کسی که منطقی باشد می‌تواند ببیند که امتناع آمریکا از مذاکره با دشمنان خود، هیچ تصمینی نمی کند که آنها دیگر به گروگانگیری خود ادامه ندهند." 
 
رید تصریح کرد: " دلیل اصلی دستگیری آمریکایی‌ها توسط دولت های خارجی مانند جمهوری اسلامی این است که نشان دهند این قدرت را دارند که ایالات متحده را در «موقعیت شرم‌آوری» قرار دهند و احتمالاً این موضوع همچنان ادامه خواهد یافت."
 
رید افزود که از تصمیم بایدن در توافق با ایران قدردانی می کند و خاطرنشان کرد که انجام این کار یکسال قبل از انتخابات بسیار چالش برانگیز می باشد. 
 
رید گفت: "این  اقدام بایدن ریشه در اخلاق و منش او دارد و کاری را که در مورد سیاست درست است، انجام می دهد."
 
ترجمه خبرگزاری ایرانشهر
منبع : سایت خبری HuffPost
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©