طرح گوین نیوسام بدون جریمه شرکت های تولید و توزیع فراورده های نفتی تصویب شد
به روز شده در      چهارشنبه 9 فروردین 1402     -   Wednesday March 29 2023

تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
گرچه طرح گوین نیوسام برای جریمه پالایشگاه و شرکت های فروش فراورده های نفتی با اصلاحات و تغییراتی از سوی قانونگذاران تصویب شد، اما جریمه ای برای تولید و توزیع کنندگان این فراورده به همراه نداشت. 
 
با افزایش بی رویه بهای بنزین در کالیفرنیا که تا حدود 6 دلار بالاترین بهای بنزین در آمریکا بود، گوین نیوسام لایحه ای را برای جریمه شرکت های نفتی در صورت سوء استفاده در افزایش بها به مجلس های کالیفرنیا ارائه داد. 
 
در حالی که جمهوریخواهان کالیفرنیا در مجلس و شماری از دموکرات ها در مخالفت با آن، اشاره کردند که نمی توان شرکت ها را در آمار محدود کرد، این طرح در سنای کالیفرنیا با قدرت بیشتر رأی 8-30 تصویب شد . ولی در خانه نمایندگان پس از اصلاحاتی در آن با رأی 19-52 به تصویب رسید. مصوبه ای که خواست گوین نیوسام برای جریمه شرکت های تولید و فروش فراورده های نفتی را فراهم نمی کند.  
 
این لایحه که SBX1-2 نام دارد، به کمیسیون منابع انرژی این امکان را می دهد تا میزان بالاترین درآمد در زمینه پالایش فراورده های نفتی را تعیین کنند و تا جایی که امکان دارد افزایش بهای بنزین را کنترل نمایند. در صورتی که تولید کنندگان از حد تعیین شده تجاوز نمایند، از سوی دادستانی کل کالیفرنیا جریمه خواهند شد. با تصویب این لایحه، اداره دارایی به همراه دادستانی کالیفرنیا در پی راهکارهای اجرایی موثر می باشند. 
 
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©