امانوئل مکرون: فرزندان انقلاب اسلامی، انقلاب می کنند و آن را می بلعند
به روز شده در      دوشنبه 23 آبان 1401     -   Monday November 14 2022

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در مصاحبه ای با "رادیو اینترفرانس" گفت: «چیزی بی‌سابقه ای در ایران در حال وقوع است. فرزندان انقلاب اسلامی، انقلاب می کنند و بزودی آن را می بلعند»
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
رئیس جمهوری فرانسه در این مصاحبه خیزش سراسری مردم ایران را «انقلاب»  خواند و تأکید کرد که سرکوب اعتراضات مردم ایران توسط حکومت جمهوری اسلامی، توافق بر سر احیای برجام را سخت‌تر می‌کند.
وی گفت: «این انقلاب خیلی چیزها را تغییر می دهد. فکر نمی‌کنم در حال حاضر پیشنهادهای جدیدی برای نجات توافق هسته‌ای ارائه شود.»
 
امانوئل مکرون پس از دیدار با چهار کنشگر زن ایرانی در پاریس در آخر هفته گذشته، گفت که تحریم‌های بیشتری از سوی اتحادیه اروپا در واکنش به اقدامات جمهوری اسلامی اعمال خواهد شد.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز روز شنبه پس از دیدار مکرون با این کنشگران، از وی انتقاد کرد و مواضع وی را "شرم آور" و نقض مسئولیت های فرانسه در مبارزه با تروریسم خواند.
 
یادآوری می گردد،  مسیح علی نژاد، لادن برومند، شیما بابایی و زویا پیرایی، چهار فعال و کنشگر زن ایرانی برای درخواست به رسمیت شناختن انقلاب مردم ایران هفته گذشته در کاخ الیزه با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه دیدار کردند.
 
 
ترجمه گروه خبری خبرگزاری ایرانشهر
منبع: خبرگزاری رویترز
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©