کتاب «آخرین شاه» -آمریکا، ایران و سقوط سلطنت پهلوی- منتشر شد.
به روز شده در      سه شنبه 11 مرداد 1401     -   Tuesday August 2 2022

مترجم: آریا
«ری تکیه» نویسنده کتاب «آخرین شاه»-آمریکا، ایران و سقوط سلطنت پهلوی- تفسیرهای جدیدی از وقایع مهم از جمله کودتای 1953 علیه نخست وزیر محمد مصدق و ظهور روح الله خمینی و تاریخ پیچیده ایالات متحده و ایران را به طور قابل توجهی بیان می کند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

 

این کتاب دیدگاهی جدید در مورد تاریخ  ایران و آمریکا از زمانی که آخرین شاه، محمدرضا پهلوی، در سال 1941 بر تخت سلطنت نشست تا انقلاب 1979 که حکومت اسلامگرای کنونی را به قدرت رساند، را بازگو می کند.  

نویسنده کتاب «آخرین شاه» بر این باور است که انقلاب جمهوری اسلامی در ایران، همانطور که بسیاری معتقدند، سرنگونی یک دست نشانده قدرتمند ایالات متحده توسط مردم نبود، بلکه به دنبال دهه‌ها فروپاشی نظام سیاسی ایران با حاکمیتی مستبد که خواستار وفاداری ولی فاقد قدرت شخصی برای تصمیم‌گیری سخت بود، تا اینکه در نهایت وی حمایت جامعه ایران را از دست داد.

«ری تکیه » پژوهشگر خاورمیانه، دراین کتاب ، تفسیرهای جدیدی از بسیاری از رویدادهای مهم - از جمله کودتای 1953 علیه نخست وزیر محمد مصدق و ظهور روح الله خمینی - ارائه می دهد و درک ما را از تاریخ پیچیده و دشوار ایران و آمریکا  به طور قابل توجهی مورد بازنگری قرار می دهد.  

منبع خبر ترجمه شده:

https://www.cfr.org/book/last-shah-new-paperback

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©