موفقیت دانشمندان اسرائیلی در کشف درمان سرطان پانکراس - درمان فقط در 14 روز
به روز شده در      چهارشنبه 13 آذر 1398     -   Wednesday December 4 2019

دانشمندان اسرائیلی موفق به کشف درمان سرطان کشنده پانکراس و درمان آن در طی 2 هفته شدند. بنا به خبرگزاری جروزالم پست (اورشلیم پست) در تحقیقی که در دانشکده پزشکی تل آویو انجام شده است بیش از 90 درصد سلولهای سرطانی پانکراس طی دو هفته با تزریق ماده ای به نام پی جی 34 (PJ34) از بین می روند. این در حالی است که بیشتر بیماران مبتلا به سرطان پانکراس طی 5 سال جان خود را از دست می دهند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

این تحقیق توسط پروفسور مالکا کوهن آرمون و تیم وی در دانشکده پزشکی ساکلر تل آویو با همکاری تیم دکتر تالیا گولن از مرکز تحقیقات سرطان شناسی مرکز شبا انجام شده است. 

دکتر کوهن آرمون در مورد موفقیت بدست آمده می گوید : در آزمایش انجام شده، پس از تزریق وریدی ماده PJ34 سلول های سرطانی در مرحله میتوز دچار خود تخریبی می شوند. در این روش سلول های سرطانی پانکراس انسان به موشی که سیستم ایمنی آن ضعیف شده است، پیوند زده شده و پس از گذشت 14 روز تزریق این ماده، بیش از 90 درصد سلول ها سرطانی در بدن موش آزمایش شده از بین می روند. وی افزود: در این تحقیق حتی در یک مورد مشاهده شده هیچ اثری از سرطان پانکراس پیدا نشده است.

دکتر کوهن در ادامه اضافه می کند که تزریق ماده PJ34 می تواند باعث مرگ سریع سلول های سرطانی در جریان میتوز(تقسیم سلولی) شود به طوری که این ماده هیچگونه اثر منفی بر روی سلول های طبیعی بدن نداشته و عارضه خاصی نیز در این درمان ایجاد نمی کند. در این تحقیق موش آزمایش شده پس از درمان، روند طبیعی رشد و افزایش وزن خود را طی نموده است.

دکتر کوهن یادآور شد که در سال 2017 با استفاده از تزریق ماده PJ34  برای درمان نوع خاصی از سرطان پستان (تریپل نگاتیو) نیز موفقیت هایی حاصل شده است . وی تاکید کرد که برای اجرای این تحقیق بر روی انسان حداقل 2 سال زمان لازم است .  

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©