محکومیت دو ایرانی اهداء کننده به کمپین «جکی لسی» دادستان کل لس آنجلس کانتی
به روز شده در      چهارشنبه 29 اسفند 1397     -   Wednesday March 20 2019

اونیک مهربانیان و آندره تلمی دو ایرانی مهاجر از اهداء کنندگان بزرگ به کمپین «جکی لسی» محکوم به پنهان کاری شدند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

اونیک مهربانیان ، در سال گذشته از بزرگترین حامیان کمپین «جکی لسی» بود. این مهاجر 66 ساله ایرانی،  در روز 31 دسامبربه همراه خانواده  و دو نفر از کارمندانش، همچنین از سوی پیش دبستانی همسر وی، دو شرکت خودرو و شرکت کاریابی و همچنین به اتفاق مستاجرش به نام تلمی، کمک های جداگانه ای بالغ بر 8500 دلار به کمپین لسی اهدا کردند.

اونیک مهربانیان ، فروشنده خودرو، متهم به پنهان نمودن سوابق حوادث اتومبیل هایی است که به مشتریان خود فروخته است. وی در سال گذشته از بزرگترین اهداکنندگان به کمپین « لسی» بود.

مهربانیان چند هفته پس از اهدای کمک های مالی، به مقر کمپین « لسی» رفت و با دادستان کل در گلندل ناهار صرف کرد و گفت که این غذا "یک ناهار قدردانی" برای اهداء کمک 5000 دلاری است که او در سال 2017 به بنیاد مورد حمایت "لسی"  پرداخته بود .

کمپین لسی اظهار داشت که  هزینه ناهار توسط یکی از کارمندانی پرداخت شده است که برنامه هایی را با صرف غذا  برای اهداء کنندگان در انتخابات مجدد کمپین ترتیب می دهد.

بارها از موسسه مهربانیان شکایت شده است که در سوابق اتومبیل هایی که به مشتریان می فروشد پنهان کاری می کند. دریک مورد از شکایت ها، یک مشتری اتومبیل سدان با مایلیج کمی بیش از 14000 را درمایل شمار آن خریداری کرده بود که پس از مدتی در کارتکس گزارش شد فولکس واگن مطابق گزارش دادگاه بیش از 116 هزار مایلج داشته است .  

این پرونده و پرونده های دیگر از جمله مواردی است که توسط مشتریان ناراضی مطرح شده بود و قبل از محاکمه حل و فصل شدند. او هرگز با اتهامات جنایی مرتبط با فروش خودروهایش مواجه نشده و در مصاحبه ای گفته است که وی برای شکایت های مشتریان ناراضی قانوناً زیرسوال نرفته است.

اونیک مهربانیان گفته است  که ممکن است بعضی از کارکنانش بخاطر بی توجهی در این پرونده های قضایی مقصر باشند. وی در ایمیلی نوشته است : "من بیش از 40 سال در کار فروش خودرو می باشم و بالغ بر 100 هزار اتومبیل فروخته ام که ممکن است تعدادی از آنها دارای تصادفات جزئی بوده باشند. "

مهربانیان ، زمانی نیز کاندیدای شورای شهر گلندل بوده است که پیشتر توسط کمیسیون اخلاق شهری لس آنجلس به مبلغ  مبلغ 22500 دلار جریمه شد. این کمیسیون متوجه شد که وی خرید دو تابلو بزرگ در فری وی 5 (آزادراه 5) در حمایت کمپین انتخاباتی  2013 دادستان  شهر گلندل "کارمن تروتانیچ"، را اعلام نکرده است. مهربانیان مسئولیت تابلوهای مبارزات انتخاباتی را پذیرفت و نوشت : این امربدلیل ناآگاهی و کم دانشی من بود، چرا که من مقررات را نمی شناختم".

کمپین « لسی» اعلام کرد که تمامی هدایا و کمک های مالی از سوی مهربانیان، اعضای خانواده اش، بیزینس ها و همچنین دو نفر از کارکنان و شرکت کاریابی وی را برگردانده است.   

آندره تلمی یکی دیگر از اهداکنندگان کمپین « لسی» معروف به آندرو یک مهاجر ایرانی است که در سال 2012 به اتهام قاچاق اسلحه به این کشور(ایران) محکوم شده بود.

بنا به گزارشات دادگاه ، دراین پرونده یک تاجر ساکن  شهر سان ولی موافقت کرده بود که قطعات موشکی را برای بارگیری به دبی ارسال نماید و در آنجا این محموله ها را به فرد دیگری برای ارسال به ایران تحویل دهد. که بازرسان درسال 2009 موفق شدند تلمی را قبل از ارسال تجهیزات به ایران دستگیر نمایند. 

دادستان فدرال در شیکاگو، که مسئولیت رسیدگی به این پرونده را به عهده داشت تلمی را به عنوان جزء کوچکی از این طرح به شمار آورد. با این وجود وی گفته است که " وی به دنبال مسلح کردن یک کشور حامی تروریسم است ". از این رو، تلمی محکوم به عفو مشروط شد.

آندرو تلمی در ماه دسامبر مبلغ 1000 دلار به کمپین « لسی» اهداء کرده بود . در حالی که سوابق و گزارشات نشان می دهد که وی از سال 2000 در رای گیری کانتی لس آنجلس شرکت نکرده است. تلمی گفته است که محکومیت جنایی او هیچ ارتباطی با مشارکت وی در این پرونده ندارد. وی می گوید: مدتها پیش از صاحبخانه اش به نام اونیک مهربانیان فروشنده خودرو در شهر گلندل، در مورد کمپین لسی شنیده بود و احساس می کرد که دیدگاههای دادستان  در مورد ضدیت با  مواد مخدر با نظریات او هم آهنگ است. او اظهار می کند که شخصاً این فرد ( جکی لسی ) را نمی شناسد. کمیپین لسی  می گوید که تمامی هدایای وی را برگردانده است.

 

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©