ممنوعیت ورود پناهجویان ایرانی به آمریکا لغو شد
به روز شده در      سه شنبه 10 بهمن 1396     -   Tuesday January 30 2018

وزیر امنیت داخلی آمریکا می‌گوید ممنوعیت ورود پناهجویان از «کشورهای با ریسک بالا» از ایران و ده کشور دیگر آسیا، خاورمیانه و آفریقا برداشته شده و این پناهجویان بعد از تکمیل پروسه «بررسی‌های امنیتی» آنها می‌توانند وارد آمریکا شوند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

خانم «کریستین نیلسن» که جانشین «جان کلی» در وزارت امنیت داخلی آمریکا شده است،‌ با اعلام این خبر گفت این تغییر بعد از بررسی ۹۰ روزه نحوه پذیرش پناهجو از  ایران، عراق، لیبی،‌ مالی،‌ کره شمالی، مصر، سومالی، سودان جنوبی، سودان، یمن و سوریه توسط وزارت امنیت کشور و نهادهای اطلاعاتی صورت گرفت و دیگر محدودیتی به واسطه ملیت پناهجویان اعمال نمی شود.

این تازه ترین تصمیم دولت پرزیدنت ترامپ از زمان روی کار آمدن درباره ورود پناهجویان است. آقای ترامپ در زمان نامزدی انتخابات وعده داده بود در راستای تامین امنیت مردم آمریکا سختگیری‌هایی در قبال ورود شهروندان برخی کشورها و پناهجویان خواهد داشت. رئیس جمهوری آمریکا نزدیک به یک سال پیش و در نخستین هفته‌های زمامداری در دو فرمان جداگانه صدور ویزای برای اتباع ایرانی و شش کشور دیگر و همچنین ورود پناهجویان از چند کشور مشابه را متوقف کرد.

فرمان های اجرایی رییس جمهوری درباره ویزا و پناهجویان چند بار در محاکم فدرال آمریکا با مخالفت‌هایی روبرو شد اما در نهایت دولت، توانست اجرای آن را آغاز کند تا در دیوان عالی بعد آن را بررسی کند. همین روند موجب شد تا در چند ماه اخیر با فرمان‌های پرزیدنت ترامپ، پذیرش پناهجویان از کشورهای یازده گانه کاهش چشمگیری پیدا کند.

شایان ذکر است لیست «کشورهای با ریسک بالا» توسط باراک اوباما در سال ۲۰۱۶ تهیه شد و با روی کار آمدن دولت ترامپ، همان لیست ملاک منع پذیرش مهاجران و قوانین موسوم به محدودیت‌های مسافرتی ترامپ شد.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©