روایت نگران کننده روزنامه های سوئد از چهارشنبه سوری استکهلم
به روز شده در      چهارشنبه 25 اسفند 1395     -   Wednesday March 15 2017

آزارهای جنسی، فحاشی های رکیک، دست درازی به زنان و کودکان، اقدام به قتل، زد و خورد و چاقوکشی در خلال جشن چهارشنبه سوری استکهلم بخشی از صفحات خبری روزنامه های سوئدی در روز پس از برگزاری این جشن در پایتخت سوئد است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
 کمتر از یک روز پس از برگزاری جشن چهارشنبه سوری در شهر استکهلم که هزاران نفر شرکت کننده را به سوی خود کشاند رسانه های سوئدی، شبکه های اجتماعی و ایرانیانی که با رسانه‌های ایرانی در تماس بوده‌اند حکایت از وقوع جرایم متعدد در خلال این جشن دارد.
کریستوفر سامسینگ افسر پلیس منطقه نورمالم استکهلم وضعیت جشن چهارشنبه سوری برپا شده در شامگاه 14 مارچ را در مصاحبه با کانال ۴ رادیو سوئد «کاملا منحرف شده از مسیر خود» توصیف کرده و گفت: این جشن کاملا از مسیر منحرف شد.
به گفته شاهدان عینی دسته های مختلف پسران جوان اکثرا با سن کم، با یکدیگر درگیر شده و اقدام به زد و خورد کرده‌اند.
در موردی دیگر مزاحمت ناموسی برای چند دختر  و زن جوان موجب شد تا یک مرد همراه آنها  با مزاحمان درگیر شده و به سبک وحشیانه‌ای این زد و خورد به درگیری و اقدام به قتل با استفاده از اسلحه سر بیانجامد.
پلیس سوئد می‌گوید علی الرغم مداخله پلیس و به دلیل ازدحام جمعیت، عوامل اصلی آشوب دستگیر نشده‌اند.
برخی از دست اندرکاران جامعه ایرانیان سوئد می‌گویند حوادث امسال می تواند تاثیر ناگواری در ادامه این فعالیت ارزشمند داشته باشد.
شایان ذکر است جشن چهارشنبه سوری به همت تئاتر ملی سوئد و همراهی بیش از ۱۰ نهاد و انجمن ایرانی و غیر ایرانی، در پارک مرکزی شهر استکهلم و ۲۰۰ متری پارلمان سوئد بر پا شده بود و از سوی شبکه تلویزیونی من و تو نیز بخش استیج آن پوشش زنده تلویزیونی داشت.
بخش‌هایی از این مراسم از تلویزیون ملی سوئد نیز پخش شده است.
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©