اسکی باز ملی پوش ایرانی درخواست پناهدگی کرد
به روز شده در      دوشنبه 16 اسفند 1395     -   Monday March 6 2017

علیرضا مقدید که به عنوان یکی از ملی‌پوشان ایران، در رقابت‌های قهرمانی جهان در فنلاند حضور یافته بود اما هنگام بازگشت، سایر اعضای تیم ملی را همراهی نکرد. و در شبکه اینستاگرام، پیام‌های ارسالی رئیس فدراسیون اسکی را منتشر کرد که حاوی واکنشی تند نسبت به عکس‌های یادگاری آقای مقدید در فنلاند بود. آقای مقدید به صورت تلویحی گفته درخواست پناهندگی خواهد داد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

نگاهی به صفحه مجازی علیرضا مقدید نشان می‌دهد او بعد از سفر تیم ملی به فنلاند، دو عکس مشترک در فضای عمومی و با پوشش رسمی مسابقات، در کنار پنج نفر از اعضای تیم ملی اسکی زنان آمریکا منتشر کرده است. جسی دیگینز قهرمان جهان در تیمی اسپرینت سال ۲۰۱۳، برنده مدال نقره جهان در ماده ده کیلومتر آزاد ۲۰۱۵، با یک نقره و یک برنز از همین مسابقات جهانی فنلاند. سادی بیورنسن دارنده مدال برنز تیمی اسپرینت در این مسابقات. لیز استفن از دیگر اعضای ملی‌پوش آمریکایی حاضر در عکس است که در المپیک زمستانی سوچی نیز حضور داشت.

رئیس فدراسیون اسکیایران ، خود نیز در مصاحبه‌های مختلف، صحت پیام‌های ارسالی را تأیید کرد. سیدعبدی افتخاری به خبرگزاری های داخلی ایران گفته: «مقدید تصاویر ناهنجاری در اینستاگرامش قرار داده بود که خواستم حذف کند. قول داد این کار را انجام دهد اما متأسفانه انجام نداد.»

این مقام ورزشی جمهوری اسلامی همچنین افزوده:که امیدوار بوده است «مقدید سر عقل بیاید و به هتل برگردد»

باید منتظر بمانیم تا بازگشت یا عدم بازگشت او مشخص شود و پس از آن نسبت به این اتفاق، موضع خودمان را اعلام خواهیم کرد.»

در حالی که مقامات حراست فدراسیون اسکی ایران تهدید به بازگرداندن این ورزشکار ملی پوش ایرانی کرده اند، وی در آخرین پستی که منتشر کرده، خطاب به رئیس فدراسیون اسکی نوشته است: «مانند کوه یخ سنگدل و بی روح و کشنده استعدادها هستید.» نوشته ای کوتاه که حامل پیام مهمی است: ایران یک استعداد ارزشمند دیگر خود را از دست داد، این بار در رشته اسکی.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©