بسکتبالیست های ایرانی از سد مصر گذشتند
به روز شده در      چهارشنبه 12 شهریور 1393     -   Wednesday September 3 2014
12:00

تیم ملی بسکتبال ایران در چهارمین دیدار خود در جام جهانی ۲۰۱۴ روز چهارشنبه با برتری بر تیم ملی مصر به نخستین پیروزی خود در این مسابقات دست یافت. تیم ملی فرانسه حریف بعدی تیم ایران در روز ۴ سپتامبر است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

تیم ملی بسکتبال ایران پس از ناکامی ۷۰ بر۸۳ مقابل تیم ملی صربستان، باخت ۵۰ بر ۷۹ مقابل تیم ملی برزیل و شکست ۶۰ بر۹۰ در برابر تیم میزبان اسپانیا در جام‌جهانی بسکتبال، در چهارمین دیدار خود در گروه A سرانجام به نخستین پیروزی دست یافت و تیم ملی مصر را با حساب ۸۸ بر ۷۳مغلوب خود کرد.

تیم ملی مصر نایب قهرمان بسکتبال قاره آفریقا است.

مهمد بچیروویچ، سرمربی تیم ملی ایران همانند بازی گذشته در برابر تیم ملی صربستان، مهدی کامرانی، حامد آفاق، صمد نیکخواه بهرامی، اوشین ساهاکیان و حامد حدادی را به عنوان بازیکن‌های شروع کننده در ترکیب نخست تیم قرار داد.

تیم ملی ایران شروع طوفانی در این رویارویی داشت. بسکتبالیست های ملی پوش ایران پس از گذشت ۶ دقیقه نخست، ۱۲ بر صفر از حریف آفریقایی خود جلو افتادند. کوارتر اول با برتری ۲۷ بر ۱۵ به سود تیم ملی ایران به پایان رسید.

 

صحنه‌ای دیگر از رقابت ایران و مصر. حامد حدادی با کسب ۲۳ امتیاز پس از صمد نیکخواه بهرامی موفق‌ترین بازیکن بود.

در کوارتر دوم تیم ملی مصر عملکرد بهتری نسبت به دقایق نخست بازی به نمایش گذاشت و به روند یک طرفه این دیدار به سود ایران، پایان داد. کوارتر دوم با برتری ۲۶ بر ۲۱ برای ملی پوشان مصر به ثبت رسید.

دو تیم در کوارتر سوم نیز رقابت پایاپای به نمایش گذاشتند. تیم ایران این کوارتر را با نتیجه ۱۶ بر ۱۵ به سود خود خاتمه داد. اما تیم ملی ایران در کوارتر چهارم مجدادا نبض بازی را به دست گرفت و با درخشش حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی در نهایت با حساب ۲۴ بر ۱۷ تیم برتر بود.

صمد نیکخواه بهرامی با پرتاب های ۳ امتیازی خود و کسب ۲۴ امتیاز موفق ترین ملی پوش ایران در این بازی بود. حامد حدادی که مورد توجه باشگاه رئال مادرید اسپانیا برای انتقال به این تیم قرار گرفته نیز، با به ثبت رساندن ۲۳ امتیاز، دیگر بازیکن موثر تیم ملی ایران در این بازی بود.

تیم ملی بسکتبال ایران روز پنجشنبه ۴ سپتامبر در پنجمین و آخرین مسابقه خود در گروه A به دیدار تیم ملی فرانسه می رود. تیم ایران در صورت پیروزی دراین بازی از بخت صعود به مرحله بعدی جام جهانی برخوردار است.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©