و در این میان آقای فرخ جاوید که از برنامه سازان رادیو همراه هستند نیز در تأیید این مطلب چنین نوشته اند:
"با شما کاملأ موافقم آقای یوسفی. اگر قرار باشد به جائی بگویند سرزمین مقدس، آن تنها جا، تمامی سیاره زمین است که در آن حیات وجود دارد."
و البته ۷۱ نفر از جمله آقای رضا گوهرزاد نیز آن را تا این جا لایک کرده اند. آقای کاظم علمداری که استاد جامعه شناسی دانشگاه را نیز یدک می کشند، همین موضوع را در گفتگو با آقای حسین حجازی در برنامه گلگشت در تلویزیون ایران فردا به تاریخ ۲۹ مهرماه - ۲۰ اکتبر ۲۰۲۴ مطرح کردند.
خوب مشخص است که روی سخن با ملت یهود است که در کتاب دینی آنها آمده است که آنها قومی برگزیده اند و سرزمینشان نیز مقدس است و همین را پیراهن عثمان می کنند که یهودیان و اسرائیلیان نژادپرست هستند و سرزمین خود را تافته جدا بافته تلقی می کنند. حال ببینیم این افراد، در موارد مشابه دیگری هرگز تاکنون موضع گرفته اند و استانداردی دوگانه ای را فقط در مورد یهودیان ، رفتار نمی کنند؟
همین روزها ۸۰ امین سالگرد سروده شدن «ای ایران» توسط حسین گل گلاب است و من افتخار می کنم که از رواج دهندگان این سرود بوده ام و آن را در نخستین یلوپیج ایرانیان شرکت کتاب در سال ۱۹۸۱ درج نموده ام.
کافی است متن این سرود را نگاه کنید که سراسر آن یعنی تمام ۱۵ بیت شعر از ایران و خاک ایران ستایش کرده است، هیچ کدام از افرادی که به یهودیان ایراد گرفته اند آیا تا به حال علیه سرود ای ایران موضعی انتخاب کرده اند. سرود «ای ایران» به عنوان سرود ملی برای ایرانیان خارج از کشور تلقی می شود و در همه مراسم ها به احترام آن به پا می ایستیم و با آن همخوانی می کنیم.
برخی از این افراد موضعی هوادار پهلوی دوم ندارند، ولی من هرگز ندیده ام به این بخش از سخنرانی او در زمان جشن های ۲۵۰۰ ساله ایرادی گرفته باشند.«سوگند یاد میکنیم که بزرگی و سربلندی این سرزمین را به عنوان ودیعهای مقدس که گذشتگان ما به ما سپردهاند و ...»
من گمان نمی کنم به کسی مربوط باشد که ایران را سرزمین اهورایی بنامند و آن را مقدس به شمار آورند، البته تا زمانی که به سرزمین های دیگر با چشم سرزمین شیطانی نگاه نکنند و یا خاک پاسارگاد را مقدس بدانند و آن را ببوسند، من ندیدم کسی از خمینی تعریف و تمجید کرده باشد، زمانی که در هواپیمای ایرفرانس بود و از او پرسیدند حال که پس از این همه سال به ایران برمیگردی چه احساسی داری و او گفت «هیچ!»
و یا این که کسی به ملک الشعرا بهار اعتراض کرده باشد که نسل آریا را از دیگران مجزا کرده است.
هند و ایران برادران همند زبدهٔ نسل آریا و جمند
نتیجه گیری که می خواهم بکنم این است که تا زمانی که به آریایی بودن خودت افتخار کنی و خاک ایران را دوست داشته باشی، ولی به دیگران صدمه نزنی مشکلی نمی تواند بوجود بیاید.
ضمنا باید به دیگران اجازه بدهی همین فکر را در مورد ملـیت خودشان و سرزمین خودشان داشته باشند که همه ملتها و همه کشورها و همه نژادها کم و بیش این حالت ها را دارند و در ستایش از سرزمینشان و ملیت شان هیچ مضایقه ای ندارند.
اما مشکل این افراد فقط با یهودیان است، حالا چرا باید از خودشان پرسید؟ یا آنها از خودشان بپرسند و ببنند که چه آموزش هایی بویژه مذهبی در گذشته داشته اند که یهودیان را این چنین می بینند. به هر روی، یهودیان یکی از اولین ملت هایی هستند که مفهوم مقدس بودن خاک خود را مطرح کرده اند و این فرهنگ را بدون آن که به خاک دیگران چشم داشت داشته باشند به درازای سه هزار سال نگهداری کرده اند و بالاخره خاکی که از آنها غصب شده است را پس گرفته اند.
در مورد منتخب بودن هم یهودیان بر این باورند که نخستین ملتی هستند که توحید را پذیرفته اند، چرا که خداوند آنان را انتخاب کرده است. مهم این است که یهودیان به خاطر این انتخاب خداوند، از مسلمانان، مسیحییان و یا هر دین دیگری نخواسته اند به آنها بپیوندند . یادآوری می کنم که در درازای تاریخ ، مسیحیان با تبلیغات و راه اندازی میسیون های مذهبی بسیارانی را به مسیحیت گروانیده اند و سپس ممالک آنها را مستعمره کرده اند و اسلام نیز با نیروی شمشیر و به زور ملتهای مقهور را مجبور به مسلمان شدن نموده اند و در آیه ۸۵ سوره آل عمران در قرآن می گوید، «هركس غير از اسلام دينی بجويد از او پذيرفته نمیشود و در آخرت از زيانكاران خواهد بود» یعنی آن که مسلمانان نیز خود و اعتقادات خود را برگزیده می دانند.
و در آخر تنها توصیه من این است که «از دوگانه نگری به خود و دیگران دست برداریم، چراکه اکنون، زمان اتحاد وهمبستگی ایرانیان با هر دین و مذهب و گرایش سیاسی در برابر جمهوری اسلامی است، نه تفرقه و نفرت پراکنی!!!»
نویسنده: بیژن خلیلی