شاهزاده رضا پهلوی: دی ان ای جمهوری اسلامی با خواسته های مردم ایران در تضاد است
به روز شده در      چهارشنبه 11 مهر 1403     -   Wednesday October 2 2024

شاهزاده رضا پهلوی در مصاحبه ای با شبکه آی ال تی وی نیوز در روز چهارشنبه 2 اکتبر گفت: جمهوری اسلامی، از ایران به عنوان سکویی برای تبلیغ و صدور ایدئولوژی خود به دیگر نقاط جهان استفاده می کند. این رژیم، این کار را با استفاده از شاخه نظامی خود یعنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از طریق جنگ های نیابتی و درگیری های منطقه ای انجام می دهد و همواره برای باقی ماندن در قدرت، با سرکوب در داخل و ایجاد درگیری در خارج بی ثباتی ایجاد می کند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
شاهزاده در پاسخ به امیلی شریدر خبرنگار این شبکه مبنی بر واکنش کشورهای غربی چگونه باید باشد، گفت: " بزرگترین انتقاد من از سیاست های دولت های غربی در قبال این رژیم این است که سیاست آنها با فرض نادرستی مبتنی بر تغییر رفتار رژیم بوده است. این کشورها همواره از رویکرد «چماق و هویج» (سیاست تشویق و تنبیه) برای جمهوری اسلامی استفاده کرده اند تا شاید تغییر رفتار دهد.  در حالی که ما بر این بارویم که «تنها راه حل پایان دادن به این رژیم است» و نباید انتظار تغییر رفتار از آن را داشت. شما نمی توانید انتظار داشته باشید که این رژیم شیطانی خود به خود از بین برود، بلکه باید به آن پایان داد و این مردم ایران هستند که این رژیم را سرنگون خواهند کرد در صورتی که کشورهای غربی آنها را حمایت کنند، «نه با مداخله نظامی یا حملات خارجی بلکه با تقویت و هموار کردن شرایط برای مردم ایران» تا بتوانند این رژیم را شکست دهند. "
شاهزاده اضافه کرد: " ما نمی خواهیم کشورهای غربی برای ما دلسوزی کنند و اشک بریزند، بلکه انتظار داریم حداقل به ارزش های آزادی و دموکراسی خود پایبند باشند و «از حق تعیین سرنوشت ایرانیان که تنها خواسته آنها می باشد، دفاع کنند.» اگر شما باور دارید که ایرانیان شایسته همان آزادی هستند که شما در کشور خود از آن بهره مند می شوید، پس نباید با این رژیم که مردم ایران را سرکوب، شکنجه و اعدام می کند مذاکره کنید. بلکه باید به مردم ایران کمک کنید تا پیروز شوند."
 
شاهزاده در پاسخ به امیلی شریدر در خصوص چگونگی اعمال فشار حداکثری بر رژیم و حمایت حداکثر از مردم ایران برای تغییر رژیم ، گفت : " در ابتدا باید توجه داشته باشیم که برخلاف آنچه در افغانستان و یا عراق دیده ایم ، تغییر در ایران به معنای یک دولت شکست خورده دیگر نخواهد بود. زیرا مردم ایران آماده این تغییر هستند و به شرطی که به آنها فرصت داده شود. اگر سناریویی ایجاد کنیم که عناصر درون رژیم که دیگر به آن باور ندارند جدا شوند، بهترین راه برای تضمین یک انتقال نرم خواهد بود، بدون اینکه پس از سقوط رژیم، باهرج و مرج و بی نظمی مواجه شویم. این یک نوع فروپاشی کنترل شده با یک برنامه واقعی برای انتقال قدرت و ایجاد یک دولت موقت است که با یک نقشه راه مشخص و سناریوی برد- برد نه تنها مردم ایران بهره خواهند برد بلکه کشورهایی که از مردم ایران حمایت می کنند در آینده نیز بهره مند خواهند شد. 
شاهزاده در پاسخ به پرسش خبرنگار که برخی به جدایی طلبی به عنوان راهی برای تضعیف رژیم اشاره می کنند. گفت: این «توطئه جدایی طلبی، بهانه ای است برای رژیم تا با نام حفاظت از سرزمین ایران، سرکوب بیشتری انجام دهند.» در حالی که ایرانیان به طور ذاتی به گذشته و تاریخ خود افتخار می کنند. ایران از دیرباز یک ملت چند قومی بوده که خیلی قبل از اینکه آمریکا به نمونه ای از آن تبدیل شود، برای قرن ها با اقوام مختلف و ادیان گوناگون در زیر یک سقف در کنار هم در صلح زندگی می کردند. این همان دولت و ملت ایران است که برای قرن ها وجود داشته و امروز ادامه دارد. ایرانیان به سرزمین خود افتخار می کنند و احساس هویت ملی می کنند و در زیر یک پرچم خواهند بود. "
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©