سخنرانی شاهزاده رضا پهلوی و دونالد ترامپ در نشست شورای اسرائیلی- آمریکایی در واشنگتن
به روز شده در      جمعه 30 شهریور 1403     -   Friday September 20 2024

شاهزاده رضا پهلوی در سخنرانی خود در نشست شورای اسرائیلی-آمریکایی که در روز جمعه 20 سپتامبر در واشنگتن برگزار شد، سرکوب و کشتار معترضان ۱۴۰۱ و حمله هفتم اکتبر حماس به اسرائیل در سال گذشته را با یکدیگر مرتبط دانست و گفت: "مجرم در هر دو مورد، جمهوری اسلامی و دستان آلوده به خون مردی به نام علی خامنه ای است. "
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
شاهزاده رضا پهلوی در این نشست اظهار داشت: "امروز ما در آستانه یک لحظه تاریخی قرار داریم، نه تنها برای کشورها و مردم ما، بلکه برای «تمدن». ما خود را در این لحظه تاریخ در میانه دو هفته ای می بینیم که کمابیش نشان می دهد چه چیزی در معرض خطر است. تنها چند روز از دومین سالگرد قتل مهسا امینی و کشتار صدها معترض ایرانی می گذرد و چند روز از اولین سالگرد هفتم اکتبر و کشتار صدها غیرنظامی اسرائیلی فاصله داریم. این جنایات، نقض حقوق اولیه انسانی و توهین به بشریت  است که صدها مایل دورتر از یکدیگر اتفاق افتاده است، اما مجرم در هر دو مورد جمهوری اسلامی و مردی است که دستانش به خود آلوده است: آیت الله علی خامنه ای " 
 
شاهزاده رضا پهلوی گفت: «به ما اعتماد کنید وقتی می‌گوییم هیچ توافقی با چنین رژیمی و هیچ سازشی با نیروهای نیابتی آن ممکن نیست. زمان آن فرا رسیده که بگوییم بس است». او افزود: «مردم ایران موضع خود را به وضوح اعلام کرده‌اند. آنها نه تنها برای آزادی خود، بلکه برای آزاد کردن خاورمیانه و جهان از بلای این رژیم شیطانی مبارزه می‌کنند».
 
در ابتدای این نشست دانالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده و کاندیدای انتخابات پیش رو، طی سخنانی به خطر هسته ای شدن جمهوری اسلامی در صورت رئیس جمهور شدن کاملا هریس اشاره کرد و گفت : "جمهوری اسلامی در زمانی که من رئیس جمهور بودم ورشکسته شده بود و پولی نداشت بدلیل تحریم هایی که در آن زمان اعمال کردم که هر کسی با ایران معامله کند نمی تواند با آمریکا همکاری نماید، حتی این مسئله را به چین یاداوری کردم و آنها عمل کردند و معامله ای انجام ندادند. شما حتی در زمان من شاهد یک حمله نبودید در حالی که این رژیم در حال ساخت سلاح اتمی است و ما به ادمهای احمقی تکیه کرده ایم که می خواهند جنگ جهانی سوم  راه بیفتد و این باعث نابودی جهان خواهد شد . ما باید به عقل سلیم و رهبران خوب مراجعه کنیم ."
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©