با تصویب قانون جدید از نفوذ دشمنان خارجی آمریکا از جمله ایران و قطر به مراکز دانشگاهی جلوگیری خواهد شد
به روز شده در      پنجشنبه 3 خرداد 1403     -   Thursday May 23 2024

بنابه گزارش میدل ایست فروم، ایالت آلاباما قانونی را با عنوان H.B.330 در تاریخ 6 ماه می سال 2024، به تصویب رساند که از دانشجویان دانشگاه های آمریکا در برابر نفوذ دشمنان خارجی محافظت می کند. بنا بر این لایحه که از سوی مت وودز و تنی چند از نمایندگان مجلس ارائه گردید، هر گونه حمایت مالی تحت عناوین مختلفی از جمله فاند و هدیه به دانشگاه های آمریکا از سوی دشمنان خارجی بویژه کشورهای ایران و قطر تحت نظارت دولت قرار خواهد گرفت.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
قانون H.B.330 به منظور جلوگیری ازاقدامات یهودستیزانه و ضد آمریکایی در کالج ها و دانشگاه های آمریکا به تصویب رسید. قانونگذارانی که این لایحه را به تصویب رساندند، بیشتر نگران این مسأله هستند که دشمنان خارجی در پی القای عقاید خود به دانشجویان و نخبگان دانشگاه ها باشند و به ناآرامی در این مراکز دامن زنند. 
مت وودز در این جلسه گزارشی را مبنی بر نفوذ دشمنان خارجی و کمک مالی بیش از 250,000 دلار از سوی چهار کشور چین، روسیه، جمهوری اسلامی  ایران و کره شمالی در دانشگاه های آمریکا ارائه نمود.
 
 در پی گزارش و اطلاع رسانی انجمن خاورمیانه، میدل ایست فروم، قانون H.B. 330 اولین لایحه در نوع خود می باشد که کشور قطر - متحد اصلی ایالات متحده در پیمان آتلانتیک شمالی - را در میان لیست دشمنان خارجی خود قرار می دهد.
 
مت وودز، نماینده مجلس ضمن قدردانی از پشتیبانی و حمایت انجمن خاورمیانه میدل ایست فروم (MEF) در طول فرآیند تصویب لایحه H.B. 330 اظهار داشت: " پس از اطلاع از اینکه مطمئن شدیم  قطر بزرگترین منبع مالی خارجی برای کالج‌ها و دانشگاه‌های ایالات متحده است، اصلاحیه‌ای به این قانون اضافه نمودیم. "
 
قطر از 11 سپتامبر، حداقل 4.7 میلیارد دلار به زیرمجموعه های دانشگاه های آمریکا کمک کرده است.
سال گذشته، یک مطالعه موسسه تحقیقاتی نشان داد که کالج ها و دانشگاه هایی که از سوی قطر کمک مالی می شوند، اقدامات یهودستیزانه، گسترش آموزه های غیر لیبرال و ضد دموکراتیک را به میزان 250 درصد تجربه کرده اند.
 
مؤسسات آکادمیک آمریکا پیش تر کمک های مالی از سوی قطر را گزارش نکرده اند و قوانین فدرال را که برای ایجاد شفافیت و پاسخگویی به دانشگاه هایی که کمک های خارجی را می پذیرند، نقض کرده اند. به همین دلیل، انجمن MEF با کنگره ایالات متحده همکاری می کند تا قانون بازدارندگی را تصویب کند، قانونی که میزان اهدای هدایای دشمنان خارجی مانند قطر را به صفر درصد کاهش می دهد و در عین حال مجازات های سختی را برای عدم رعایت این قانون اعمال می نماید. 
 
در حالی که کنگره بر اجرای قوانین در دانشگاه ها تأکید می کند، دولت‌های ایالتی که به طور قابل توجهی بیشتر از همتایان فدرال خود برای آموزش عالی هزینه می‌کنند، به همان نسبت باید نظارت بیشتری بر هزینه های آنها اعمال شود. قانون جدید آلاباما به مقامات و مسئولین ایالتی اجازه می دهد تا نظارت بیشتر و قوی تری بر تزریق پول های خارجی به دانشگاه ها و کالج های کشور داشته باشند.
 
بنجامین برد، مدیر انجمن MEF در این رابطه تأکید کرد: « انجمن MEF برای محافظت از دانشجویان در برابر نفوذ دشمنان خارجی در دانشگاه ها و کالج ها به ویژه دشمنان خاورمیانه ای که به دنبال رادیکالی کردن جوانان و دانشجویان آمریکایی برای پیشبرد منافع ژئوپلیتیکی خود می باشند، به همکاری و پشتیبانی خود با قانونگذاران ایالتی و دولت فدرال ادامه خواهد داد».
 
انجمن خاورمیان یا میدل ایست فروم(MEF) یک سازمان غیرانتفاعی است که منافع آمریکا را در خاورمیانه ترویج می کند و از تمدن غرب در برابر اسلام گرایی محافظت می نماید. برای آشنایی بیشتر با این انجمن می توانید به سایت: www.meforum.org مراجعه کنید.
 
ترجمه : گروه خبری ایرانشهر 
منبع : Middle East Forum

از 11 سپتامبر، 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©