گزارش در مورد حمله تروریستی حماس به اسرائیل و جنگ در غزه - قسمت دوم
به روز شده در      جمعه 21 اردیبهشت 1403     -   Friday May 10 2024

هر دو سوی منازعه یکدیگر را به نسل کشی متهم می کنند. این هر دو ادعا را راستی آزمایی می کنیم.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
تعریف نسل کشی در ویکی پدیا: 
نسل‌کشی (به انگلیسی: Genocide) هرگونه اقدام و مبادرت به نابودی و حذف فیزیکی بخش یا کلیت یک گروه نژادی، قومی، ملی، مذهبی یا ایدئولوژیکی توسط یک گروه دیگر است.
بند دوم این بیانیه تصریح می‌کرد که هرگونه اقدام به نابودی کل یک گروه نژادی، ملی، مذهبی مانند کشتار دسته‌جمعی یک گروه خاص، ایجاد لطمات روانی و جسمانی بر یک گروه ویژه، ضربه زدن عمدی به افراد یک گروه خاص، تحمیل معیارهایی برای جلوگیری از تولد فرزندان آن‌ها، جابه‌جایی اجباری فرزندان گروه‌ها به یکدیگر، طرح‌ریزی برای آسیب رساندن به گروهی خاص و غیره، همه از مصداق‌های بارز نسل‌کشی می‌باشند.
 
رفتار اسرائیلیان و فلسطینیان نسبت به یکدیگر: 
1- جمعیت اعراب فلسطینی مقیم اسرائیل در 1948، بالغ بر 165 هزار نفر بوده است و امروز حدود دو میلیون نفر یعنی حدودا" 12 برابر شده است. 
2- جمعیت فلسطینیان مقیم کرانه غربی رود اردن 740 هزار نفر بوده و در حال حاضر 2 دومیلیون و هشتصد هزار نفرند یعنی 4 برابر شده اند. 
3- در اسرائیل بیش از 400 مسجد برای نیایش مسلمانان وجود دارد و تاکنون هیچ گزارشی از ممانعت و جلوگیری از انجام مناسک مذهبی مسلمانان توسط اسرائیل وجود نداشته است. 
4- از زمان اشغال کرانه غربی رود اردن توسط اردن ( از 1948 تا 1967) هیچ یهودی حق زیارت و نیایش در اورشلیم که تحت تصرف اردنی ها بوده است، نداشته اند.
5- از زمان شکست اردن توسط اسرائیل (1967) و آزاد شدن اورشلیم تا امروز همه ادیان منجمله مسلمانان و یهودیان حق زیارت و نیایش را در این شهر و هر جای دیگر کرانه غربی رود اردن را دارند( چون اسرائیل حاکمیت دارد).
6- در منشور حماس، کشتن و نابودی یهودیان یکی از اصول است و عملکرد حماس در حمله هفتم اکتبر که به صغیر و کبیر رحم نکرد اجرای آن منشور بود در حالی که در طرف مقابل هم چنان که در بالا توضیح داده شده یک هم چنین چیزی رخ نداده است.
7-در گزارشی که اخیرا" سوران قربانی خبرنگار بی بی سی از کرانه غربی رود اردن فرستاده است، می بینیم که چهره لیلا خالد بر دیواری در شرق اورشلیم وجود دارد و این بدان معناست که هیچ محدودیت ایدئولوزیکی و سانسور توسط اسرائیل به طرف مقابل یعنی فلسطینیان اعمال نمی شود. 
8- در نقشه هایی که در مدارس فلسطینی به کودکان تدریس می شود، اسرائیل وجود خارجی ندارد در حالی که در اسرائیل نقشه واقعی یعنی اسرائیل و فلسطین هر دو وجود دارند( یادآوری می کنم در نقشه های فلسطینی نام خلیج فارس وجود ندارد و به جای آن نام مجعول خلیج عربی استفاده می شود در حالی که در اسرائیل نام خلیج فارس همیشه همان خلیج فارس بوده است.
9- در سال 1948 جمعیت یهودیان 9 کشور عربی شامل مراکش، تونس، مصر، لیبی، یمن، اردن، سوریه، لبنان، عراق ، 850 هزار نفر بوده است و اکنون کمتر از 1000 نفر یهودی در این کشورها زندگی می کنند.
10-هیچ تروریستی که در زندانهای اسرائیل به سر می برند تحت شکنجه جسمی و روانی قرار نمی گیرند و با آنها در مقایسه با بقیه زندانیان به طور یکسان رفتار می شود( بهترین نمونه زندانیان تروریستی هستند که در زندانهای اسرائیل حتی درجه دکترا گرفته اند)
11- با بیماران و مجروحان فلسطینی به طور یکسان و همانند بقیه بیماران در بیمارستانهای اسرائیلی رفتار می شود و در این راستا، دختر ، نواده دختری باجناق و مادر زن اسماعیل هنیه رهبر حماس و پس از هفتم اکتبر در بیمارستانهای اسرائیلی معالجه شده اند. 
12- رهبران فلسطینی و عرب در بسیاری موارد از نابودی یهودیان نه فقط سرزمین اسرائیل گفته اند، بلکه نابودی یهودیان جهان را خواسته اند. برای نمونه مفتی اعظم اورشلیم حاج امین الحسینی در ملاقات با هیتلر از راه حل نهایی برای نابودی یهودیان گفتگو کرده بود ( ناگفته نماند که همین حاج الحسینی در سفر به آلمان از مسیر کردستان و همدان و ترکیه استفاده کرده بود و فتوای قتل همه یهودیان را به  زعمای سقز داده بود). 
 
با توجه به فکت های بالا چه کسی و چه کسانی به دنبال نسل کشی هستند؟
 
نویسنده : بیژن خلیلی
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©