شاهزاده رضا پهلوی از جامعه جهانی خواست که صدای توماج باشند
به روز شده در      چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403     -   Wednesday April 24 2024

شاهزاده رضا پهلوی در روز چهارشنبه 24 اپریل با انتشار پیامی در صفحه اکس( تویئتر)، با اشاره به صدور حکم توماج صالحی، این خواننده رپ را «هنرمند مدافع آزادی ایران» خواند و گفت: " جمهوری اسلامی، توماج صالحی، خواننده رپ مخالف خود را به اعدام محکوم کرده است. این رژیم از همان آغازش، با هنرمندان، به ویژه با هنرمندانی که از استعداد خود برای «دفاع از آزادی ایران» استفاده کرده اند، در ستیز بوده است. "
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

شاهزاده در این پیام از جامعه جهانی بویژه هنرمندان سراسر جهان خواست که صدای توماج باشند و برای لغو فوری این حکم شرم آور و آزادی بدون قید و شرط او از زندان تلاش کنند. 

توماج صالحی، خواننده رپ اعتراضی و زندانی سیاسی، نخستین بار در جریان اعتراضات آبان ۱۴۰۱  و بار دیگر، در جریان اعتراضات مردمی پس از جان باختن مهسا امینی بازداشت شد. 

وکیل توماج صالحی در روز چهارشنبه 24 اپریل با اشاره به صدور حکم این هنرمند مردمی گفت: «شعبه یک دادگاه انقلاب اصفهان، در اقدامی بی‌سابقه، حکم دیوان عالی کشور درباره پرونده سال ۱۴۰۱ توماج صالحی را اجرایی نکرد.»
 
بر این اساس،‌ دادگاه انقلاب اصفهان با ارشادی خواندن حکم دیوان عالی کشور و تاکید بر استقلال دادگاه بدوی، توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض، به اشد مجازات یعنی اعدام محکوم کرد.
 
خبرگزاری ایرانشهر حکم اعدام توماج صالحی را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می کند. شرم آور آن که جنبش دانشجویی در آمریکا که ادعا می کند برای حقوق مظلومان فلسطینی تظاهرات به پا می کند، هیچگاه علیه حکومت اهریمن صفت اسلامی  تظاهراتی را بر پا نکرده است که دستش به خون هزاران ایرانی و صدها آمریکایی آغشته می باشد. 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©