هواپیمای تحریم شده امتراسور آماده تحویل به ایالات متحده است
به روز شده در      دوشنبه 23 بهمن 1402     -   Monday February 12 2024

هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ شرکت هوایی امتراسور که در اوایل ماه ژوئن 2022 با ورود به بوئنوس آیرس، جنجالی دیپلماتیک برای آرژانتین ایجاد کرد، به دلیل همکاری در فعالیت های تروریستی مورد تحریم ایالات متحده قرار گرفت و در حال حاضر، دادگستری آرژانتین آمادگی خود را برای تحویل این هوایپما به آمریکا اعلام کرده است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
این هواپیما در تاریخ ششم ژوئن 2022، به همراه ۱۴ شهروند ونزوئلایی و ۵ ایرانی از مکزیک وارد آرژانتین شد و دو روز بعد در حالی که قصد پرواز به اوروگوئه را داشت، اجازه ورود به حریم این کشور را نیافت و به آرژانتین بازگشت.
دادگاهی در آمریکا که علیه ایران و ونزوئلا تحریم‌هایی را اعمال کرده بود، از آرژانتین خواست تا این هواپیما را توقیف کند. یک هفته پس از این درخواست، هواپیما توقیف و پاسپورت خدمه آن از جمله پنج ایرانی ضبط شد.
نیکولاس مادورو، رییس جمهوری ونزوئلا دستور دادگاه برای توقیف این هواپیما را "سرقت هواپیما" نامید و توقیف آن باعث خشم در کاراکاس در میان هواداران حزب حاکم شد و آنها برای آزادی آن راهپیمایی کردند.
هواپیما که محموله آن به طور رسمی "قطعات خودرو" اعلام شد، پیش از فروش به شرکت ونزوئلایی، به "ماهان ایر" تعلق داشت، شرکتی که واشنگتن آن را از بازوهای سپاه پاسداران معرفی کرده بود. 
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©