نقش آشکار جمهوری اسلامی ایران در گروگان گیری حماس
به روز شده در      جمعه 26 آبان 1402     -   Friday November 17 2023

بنابه گزارش اورشلیم پست، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در روز چهارشنبه ۱۵ نوامبر با رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ (ICRC) در مورد اسرائیلی هایی که توسط حماس ربوده و به گروگان گرفته شده اند، گفتگو کرد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
شبکه پرس تی‌وی رسانه وابسته به رژیم جمهوری اسلامی اعلام کرد که اسرائیل علیرغم «رویکرد مثبت» حماس، در قبال موضوع اسیران جنگی سنگ اندازی می کند. 
با توجه به گزارش این رسانه، به نظر می رسد که رژیم جمهوری اسلامی ایران در حمله 7 اکتبر و گروگان گیری حماس نقش داشته است. 
شبکه پرس تی وی در گزارش خود به «افراد غیرنظامی» که توسط این گروه تروریستی زندانی شده اند، اشاره کرد و « برای تبادل زندانیان» اعلام آمادگی نمود. 
این گزارش، خود نشان‌دهنده ارتباط مستقیم رژیم جمهوری اسلامی ایران با حماس و نمایندگی این گروه تروریستی در مذاکرات با صلیب سرخ است. 
پرس تی وی، شبکه انگلیسی زبان ایران در ۱۵ نوامبر گزارش داد که حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در دیدار با میرجانا اسپولجاریک ایگر رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در ژنو گفته است که دولت آمریکا با حمایت همه جانبه خود از اسرائیل، بر شدت جنگ غزه افزوده است.
بر اساس گزارش کمیته صلیب سرخ بین المللی در سویس، الی کوهن، وزیر امور خارجه در روز چهار شنبه 15 نوامبر از صلیب سرخ خواست تا برای برقراری ارتباط با گروگان‌های ربوده شده در نوار غزه، اقدامات بیشتر و سریعتری را انجام دهد. 
کوهن گفت: "تا به امروز، هیچ کس گروگان ها را ندیده است و ما هیچ نشانه ای از زنده بودن آنها نداریم.» 
وی  افزود: "کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، سازمان ملل و گروه‌های مختلف حقوق بشر از 7 اکتبر تاکنون هیچ اقدامی برای کمک به 240 گروگانی که توسط حماس و سایر گروه‌های تروریستی در غزه ربوده  شده‌اند، انجام نداده‌اند."
آدم ربایی برای گروه های مورد حمایت رژیم جمهوری اسلامی ایران چیز جدیدی نیست. آنها پیش تر غیرنظامیان را در کشورهای دیگر  نیز ربوده اند. برای مثال، شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در عراق، الیزابت تسورکوف، یک پژوهشگر اسرائیلی-روسی را ربودند. 
در واقع، رسانه های این رژیم اعتراف می کنند که ایران از اقدام گروگانگیری حماس پشتیبانی می کند. 
شبکه پرس تی‌وی ایران در ادامه  گزارش خود تأکید می کند که وزیر امور خارجه ایران برای آزادی چند زندانی غیرنظامی توسط جنبش مقاومت فلسطین اعلام آمادگی کرده است، در حالی که اسرائیل به فشار خود بر غزه افزوده است. 
لازم به ذکر است، در قتل عام 7 اکتبر که باید آن را یک نوع نسل کشی خواند، کارگرانی از نپال و تایلند و دیگر کشورها توسط گروه تروریستی حماس به قتل رسیدند، در حالی که هیچ یک از کشورهای ترکیه، روسیه، چین و بسیاری از کشورهای دیگر حملات این گروه تروریستی را محکوم نکردند.
گزارشات شبکه پرس تی وی و خبرگزاری فارس، خبرگزاری وابسته به سپاه پاسداران نشان می دهد که رژیم جمهوری اسلامی ایران نماینده حماس در مذاکرات با صلیب سرخ می باشد. 
ایرانشهر: این گزارش تحلیلی به درستی نشان می دهد که « سر مار در جمهوری اسلامی است» و گروه‌های چپ، اسلامیست و اصلاح طلب  در خارج از کشور با انتشار بیانیه های مختلف با رد دخالت حکومت جمهوری اسلامی ایران تلاش می کنند، اسرائیل را از مجازات مقامات  این رژیم برحذر دارند.    
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©