اندر توحش حماسیان و پشتیبانی برخی از قلم به دستان وطنی از آنان
به روز شده در      شنبه 20 آبان 1402     -   Saturday November 11 2023

مهشید امیرشاهی، نویسنده ایرانی مقیم فرانسه از همان سال های نخست انقلاب اسلامی است. او در ابتدای مقاله ای که در «ایران لیبرال» با عنوان «به دو دلیل» منتشر شده ، آورده است: "قصدم از نوشتن این مطلب پرداختن به جزئیات جنگ خونینی که به راه افتاده است نیست، چون جزئیاتش را می توان هر روزه از طریق رسانه ها به دست آورد و پرداختن به آن در این مقاله اتلاف وقت من و خوانندگان هر دو خواهد بود. در ابتدای سخن می خواهم هشداری کوتاه به هموطنانم بدهم و در پی اش به اختصار از آنچه می گذرد صحبت کنم. به این دو دلیل از نو قلم به دست گرفته ام و می نویسم."
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
 
آنگاه نگارنده مقاله، دلایل خود را این چنین بیان می کند که :
دلیل اول: « اسرائیل دشمن ایران است» و سپس اظهار لحیه های بی اساس و دلیل دومش نیز شرح ظلمی است که بر فلسطین می گذرد.
این خانم این فکت را از کجا آورده است؟ از چه دورانی سخن می گوید: باستانی - تاریخی - معاصر
الف: در دنیای باستان 
آنچه که ما در دنیای باستان سراغ داریم، چه در کتاب مقدس که از کوروش، داریوش و هخامنشیان برای آزادی خود قدردانی می کند و چه در تلمود که در همه حال از ساسانیان و ایرانشهریان به نیکی یاد می کند. 
ب: در دوران پیش از انقلاب مشروطه که همه رعایای حاکمان و خانان بوده اند، ولی هرگاه فرصتی بوده که به ایران و ایرانی خدمتی شود، این فرصت را غنیمت شمرده اند. سعدالدوله و خواجه رشیدالدین فضل الله همدانی که هر دو به فجیع ترین وضعیتی  فقط به دلیل یهودی بودن کشتار می شوند. 
در دوران صفویه که ایران به قسی القلب ترین  شکل ممکن تشیع، توسط شاه اسماعیل بنیانگذار این سلسله و پادشاهان بعدی و روحانیون شیعه  به عنوان دین رسمی به ایرانیان تحمیل می شود. یهودیان ایران در این دوران و بعدا" در دوران سیاه قاجار به بدترین شکل ممکن مورد آزار و اذیت و شکنجه و قتل و غارت قرار می گیرند. ( توصیه می  شود که دو کتاب از انتشارات شرکت کتاب را مطالعه بفرمایید - «آنوسی ، تغییر کیش اجباری یهودیان در دوران سلسله صفویه» و کتاب «درد اهل ذمه» ).
پ: با انقلاب مشروطه و ندای آزادی بانیان مشروطه و متساوی الحقوق اعلام نمودن آحاد جامعه ایران، یهودیان نیز اجازه پیدا می کنند که از خفقان هزار و سیصد ساله متشرعین مسلمان خلاصی پیدا کنند و با حضور دو پادشاه سکولار پهلوی در صحنه سیاسی و اجتماعی در پهنه ایران، یهودیان با پشتکار و بدون نصیب بردن از رانت های دولتی موفق می شوند به بیشترین موفقیت های اجتماعی و علمی نائل شوند و به ایران و ایرانی هم میهن خود خدمت کنند.
با پیروزی انقلاب اسلامی همچنان که بسیاری از جمله مهشید امیرشاهی به عنوان دگراندیش نمی توانند در جمهوری اسلامی ایران باقی بمانند و زندگی کنند، یهودیان نیز بار سفر اجباری را به کشورهای دیگر می بندند به طوری که تا 95 درصد پاکسازی قومی می شوند.
 و اما کشور اسرائیل در دوران معاصر: 
از زمان تاسیس و تا پیش از روی کار آمدن حکومت اسلامی، بهترین روابط بین دو کشور ایران و اسرائیل برقرار بود چرا که هر دو کشور در جهت ترقی و پیشرفت گام بر می داشتند و دشمنان مشترکی داشتند. عبدالناصر هم دشمن اسرائیل و موجودیت آن بود و هم دشمن ایران و موجودیت آن بود. در دوران حکومت اسلامی نیز با نابود کردن تاسیسات بمب اتمی عراق،  بزرگترین خدمت به ایران و ایرانی را انجام داد. یکی از پایه های دوران سیاه حکومت اسلامی، دشمنی با اسرائیل بوده و هست و دولت جمهوری اسلامی ایران آن را پنهان نکرده و نمی کند. ولی چرا مهشید امیرشاهی آن را برعکس جلوه داده است؟ 
به یکی دو نمونه بسنده می کنم، شعار مرگ بر اسرائیل در 44 سال گذشته از حلقوم مقامات و پادوهای جمهوری اسلامی ایران هر روز تکرار و تکرار شده است و در جنگ ایران وعراق شاهد بودیم که شعار  راه قدس از کربلا می گذرد، چگونه مطامع ارضی جمهوری اسلامی را در مورد اسرائیل عیان می کرد. در برابر در اسرائیل همچنان تنها کشور در خاورمیانه بوده و هست که خلیج فارس، را «خلیج فارس» می نامد و جمهوری اسلامی که نام کوروش را از کتابهای درسی حذف می کند. در برابر اسرائیل در همه جا از نام خیابان گرفته و تا نام باغ و انتشار تمبر یادبود و اندیشه های  کوروش را  بمانند ملت قهرمان ایران که او را پدر ایران می خواند، گرامی می دارد. 
در خاتمه  بخشی از مقاله شادروان پروفسور امنون نتصر را  با عنوان روابط اتمی ایران و اسرائیل ( صفحه 116) برگرفته از کتاب " اندیشه ها، خاطره ها و نامه ها"را این جا می آورم که به سادگی دروغ پردازی و نفرت پراکنی مهشید امیرشاهی و نشانی غلط دادن ایشان و ایران را به جای جمهوری اسلامی نشاندن، را ثابت می کند.
 
رژیم جمهوری اسلامی که گذشته از خصوصیات سیاسی دیگرش ، خود را مدرس و مربی اخلاقیات می داند و به مردم درس اخلاق اسلامی می دهد، آیا فکر نمی کند که بالاخره روزی جزییات این خدمات و ایثارگری های اسرائیل ، که ناشی از دوستی دیرپای ملت یهود نسبت به ملت ایران است ، در آرشیوها و مجلات پیدا شده و آنگاه ویژگی های اخلاقی رژیم تحت سوال قرار خواهد گرفت، رفتار و گفتار و شعارهای خصمانه جمهوری اسلامی ، حمایت این رژیم از گروههای تروریستی و تشویق آنان در قتل و غارت فرزندان اسرائیل را چگونه تاریخ توجیه خواهد کرد؟ آیا فکر نمی کنید آن پسر یا دختر بی گناهی که به تشویق جمهوری اسلامی و با پول و اسلحه این رژیم به فجیع ترین وضع توسط تروریست های پرورش یافته در ایران کشته شده اند، ممکن است اولاد یکی از آن کارشناسان اسرائیلی باشند که با تلاش شبانه روزی خود گوشه ای از سرزمین ایران را آباد کرده و مردم آن را سربلندی و رفاه و تندرستی بخشیده اند ؟ طبق کدام آیه الهی این تروریست ها و عاملین آنها را خدا را به بهشت خواهد فرستاد؟ بالاخره باید پرسید ، چه کشوری جز کشور اسرائیل و کدام ملتی جز ملت یهود تا امروز با ایران و ایرانیان با منتهای گشاده دستی ، حسن نیت ، صمیمیت و برادری رفتار کرده اند؟ اگر چنین کشور و ملتی را پیدا کردید ما را بی اطلاع نگذارید، چون ما تاریخ را ورق زده ایم و نیافته ایم! 
 
نویسنده : بیژن خلیلی - مدیرمسئول خبرگزاری ایرانشهر
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©