درگیری اسرائیل و حماس 2 تریلیون دلار برای اقتصاد جهانی هزینه خواهد داشت
به روز شده در      پنجشنبه 11 آبان 1402     -   Thursday November 2 2023

بنابه گزارش نیویورک تایمز در روز چهارشنبه اول نوامبر، یکی از اقتصاددانان ارشد شرکت «ارنست و یانگ» (EY) هشدار داد که در صورت تشدید درگیری بین حماس و اسرائیل، ضربه جبران ناپذیری به اقتصاد جهانی وارد خواهد شد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
بنابر این گزارش، گرگوری داکو، اقتصاددان ارشد و مشاور استراتژی جهانی شرکت ارنست و یانگ، پیش بینی کرده است که در "بدترین سناریو"، گسترش اقدامات نظامی در خاورمیانه عواقب "سختی" برای اقتصاد جهانی مانند رکود جهانی و سقوط قیمت سهام و خسارت به میزان 2 تریلیون دلار به دنبال خواهد داشت. 
وی همچنین پیش بینی کرد که احتمالاً قیمت نفت از 85 دلار فعلی به 150 دلار در هر بشکه افزایش خواهد یافت.
 
ماه گذشته سازمان تجارت جهانی (WTO)هشدار داد که اگر جهان در نتیجه تشدید درگیری بین اسرائیل و حماس به دو بلوک تجاری تقسیم شود، تولید ناخالص داخلی جهانی در بلندمدت 5 درصد کاهش خواهد یافت. 
 
سازمان تجارت جهانی همچنین پیش‌بینی خود برای رشد تجارت جهانی در سال 2023 را از 1.7 درصدی که قبلاً تخمین زده شده بود به 0.8 درصد کاهش داد که دلیل آن را کاهش رشد تولید عنوان کرد. 
لازم به یادآوری است که ارنست اند یانگ یک شرکت خدمات حرفه‌ای چندملیتی است که یکی از ۴ شرکت بزرگ جهان در زمینه خدمات حسابداری و مشاوره به شمار می‌آید. این شرکت حاصل ادغام ارنست و ارنست (E&E) با شرکت آرتور یانگ (Arthur Young) در سال ۱۹۸۹ می باشد که دفتر مرکزی آن در لندن واقع شده است. این شرکت دارای 700 شعبه در 150 کشور جهان است.  
 
ترجمه : خبرگزاری ایرانشهر
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©