کشف پناهگاه وحشت در چین و بر ملاشدن جنایات ژاپن
به روز شده در      چهارشنبه 10 خرداد 1402     -   Wednesday May 31 2023

باستان‌شناسان پناهگاهی را در چین پیدا کرده‌اند که ظاهراً مربوط به دانشمندان ژاپنی در جنگ جهانی دوم می باشد و ادعا می‌شود زمانی از این پناهگاه برای آزمایش‌های انسانی زنده، از جمله قرار گرفتن در معرض سلاح‌های بیولوژیکی و تشریح زنده اسیران چینی استفاده می‌شده است. آنها مدعی‌اند که این پناهگاه می‌تواند مدارک جدیدی را در مورد جنایت‌های جنگی واحد بدنام 731 ژاپن آشکار سازد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
باستان‌شناسان چینی یک پناهگاه زیرزمینی وحشتناک را در نزدیکی شهر «آندا» پیدا کرده‌اند و باور دارند که این مرکز در دوران جنگ جهانی دوم تحت کنترل واحد 731 ارتش امپراتوری ژاپن قرار داشته است. 
در این آزمایشگاه که در شمال شرقی چین، بین سال‌های 1935 تا 1945 فعال بوده است، دانشمندان ژاپنی زندانیان زنده را تشریح می کردند تا تأثیر عوامل بیماری‌زا را بر بدن انسان مشخص کنند. ارتش امپراتوری از این آزمایشات آموخت و شروع به گسترش حصبه، وبا و طاعون در سراسر چین کرد. 
به گفته محققان، این آزمایش ها بر روی انسان ها در پناهگاه های زیرزمینی انجام می شد تا از انتشار عوامل بیماری زا در محیط های عمومی جلوگیری نماید. 
 
پژوهشگران مؤسسه باستان‌شناسی و یادمان‌های فرهنگی استان هیلانگ جیانگ می‌گویند: «این یافته‌ها میراث دنباله‌دار جنایات واحد 731 و اثر آن بر تلاش‌های جهانی به‌منظور پیشگیری از جنگ‌افزارهای بیولوژیکی را برجسته می‌کند.»
 
باستان‌شناسان می گویند که آزمایشگاه زیرزمینی واحد 731 یک مرکز زیرزمینی شامل چندین دالان و اتاق‌های متصل‌به‌هم است که هنوز وارد اتاق‌های این مرکز نشده‌اند و باید در این مورد مطالعات بیشتری صورت بگیرد تا اطلاعاتشان در این زمینه تکمیل شود.
بخش عمده ساختمان‌های سطحی در این مرکز در سال 1945 ویران شد تا اثری از این آزمایش‌ها باقی نماند، اما محققان می‌گویند بناهای زیرزمینی آن همچنان باقی مانده است. 
 
بعضی از دانشمندان واحد 731 توسط نیروهای شوروی بازداشت و در سال 1949 دادگاهی شدند، اما ظاهراً عده‌ای از اعضای این واحد که به دست نیروهای آمریکا بازداشت شده بودند، دراِزای واگذاری یافته‌های تحقیقات خود بخشیده شدند.
ترجمه: خبرگزاری ایرانشهر
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©