قانون ارث ایران در دادگاه مریلند اعمال نمی شود
به روز شده در      پنجشنبه 14 اردیبهشت 1402     -   Thursday May 4 2023

دادگاه تجدیدنظر مریلند با نظر قضات این دادگاه ، وصیت نامه مرحوم مهدی، پدر ابراهام احمد را غیرقانونی خواند و ابراهام احمد را از ارث محروم کرد. بنابه قوانین ایران ابراهام احمد پسر ارشد مهدی که بطور خودکار از همان زمان بدو تولد، بخشی از اموال غیرمنقول پدر را به ارث می برد، در دادگاه تجدید نظر مریلند به این وصیت نامه بنابه دلایل زیر رأی منفی داد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
بطور کلی، قوانین مدنی ایران با مقررات قانونی مریلند که به هر شخص دارای صلاحیت 18 ساله یا بالاتر اجازه می‌دهد که دارایی خود را به نحوی که صلاح می‌داند تصاحب کند، در تعارض است.
 
علاوه بر این، قوانین سنتی اسلامی در مورد ارث، شامل مقرراتی است که نسبت به مذهب و جنسیت تبعیض قائل می شود.
برای مثال، بنابه این قوانین کافر از مسلمان ارث نمی‌برد و اگر در میان وارثان متوفی، فردی کافر باشد، وارثان کافر ارث نمی‌برند حتی اگر از نظر طبقه و درجه بر مسلمان مقدم باشند.
و یا اینکه اگر چند فرزند دختر و پسر باشند، پسر دو برابر دختر سهم می برد.
قوانین ارث بر مبنای شریعت که جزئی از قوانین جمهوری اسلامی است ، مغایر با سیاست عمومی مریلند می باشد. 
 
در عوض، ما می‌دانیم که مردم مریلند آزادند و می توانند تصمیم بگیرند که با املاک خود پس از مرگ چه کنند، بدون اینکه دولت یا مذهب، انتخاب آنها را محدود کند. 
 
لازم به ذکر است، مرحوم مهدی احمد در سال 1923 در ایران به دنیا آمد. مهدی در سال 1361 پس از احضار به دادگاه انقلاب اسلامی ایران را ترک کرد و به ترکیه رفت. مدت کوتاهی پس از آن، مهدی به آمریکا مهاجرت کرد و در مریلند ساکن شد. مهدی در سال 1996 تابعیت ایالات متحده را دریافت کرد. مهدی در 30 نوامبر 2018 درگذشت.
 
خبرگزاری ایرانشهر: جای بسی خرسندی است که قوانین حقوقی در ایالات متحده مبتنی بر شریعت و سنت نمی باشد، بلکه بر مبنای حقوق انسانی و حقوق بشر است و تساوی حقوق زن و مرد در آن رعایت می شود و همه افراد با هرجنسیت و هر  دین و مذهبی در برابر قانون یکسان می باشند.  
 
ترجمه گروه خبری ایرانشهر 
منبع: سایت خبری reason
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©