سناتور ایرانی-یهودی با جورج سانتوس «یهودی خودخوانده» رقابت می کند
به روز شده در      چهارشنبه 13 اردیبهشت 1402     -   Wednesday May 3 2023

جورج سانتوس، نماینده جمهوری خواه «یهودی خودخوانده» که در مورد سوابق خود دروغ پراکنی کرده است، اکنون با یک یهودی واقعی بنام آنا کاپلان(آنا موناهمی)، سناتور سابق دموکرات ایرانی-آمریکایی از منطقه نیویورک رقابت می کند. براین اساس، کاپلان در روز سه شنبه (2می ) مدارکی را بر علیه سانتوس به کنگره ارائه داد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
کاپلان در بیانیه‌ای در ماه ژانویه اظهار داشت: «من که به‌عنوان یک پناهنده سیاسی یهودی خستگی‌ناپذیر برای حفظ و گرامیداشت یاد هولوکاست جنگیده‌ام، از دروغ‌های دیوانه‌کننده‌ای که جورج سانتوس به جامعه ما گفته است، بسیار خشمگین هستم». وی افزود: «جامعه ما تا زمانی که او کرسی ای را در واشنگتن اشغال کرده باشد، نماینده واقعی نخواهد داشت.»
سانتوس در صورت کاندیدا شدن کاپلان، با یک نماینده تازه واردی در کنگره روبرو خواهد شد. وی بدلیل ادعای دروغین خود مبنی بر اینکه یکی از بازماندگان خانواده های هولوکاست است، توجه بسیاری از جامعه را به خود جلب کرده است. 
علیرغم ادعاهای سانتوس، تعدادی از رسانه ها، از جمله JTA، شواهدی را کشف کرده اند که نشان می دهد او اجداد یهودی ندارد. اخیراً سانتوس گفته است که ادعاهای مکرر او مبنی بر یهودی بودن یک "شوخی مصلحتی " بوده است.
 
در ماه ژانویه سال جاری، کمیته جمهوری خواه کانتی ناسائو از سانتوس خواست تا استعفا دهد، ولی او نپذیرفت و برای شرکت در انتخابات مجدد در اپریل ثبت نام کرد. 
این کمیته گزارش داده است که دو نفر جایگزین برای سانتوس در نظر گرفته است به نام های مارتینز و مازی ملسا پلپ، یک یهودی رنگین پوست اتیوپیایی که در حال حاضر در مجلس قانونگذاری کانتی ناسائو خدمت می کند.
 
گاسومیست نیز گزارش داده است که سه نامزد دیگر برای رقابت در برابر سانتوس در انتخابات سال آینده ثبت نام کرده اند، اگرچه تا کنون، کاپلان تنها کسی است که تجربه قبلی به عنوان یک مقام منتخب را داشته است.
 
گفتنی است، آنا کاپلان،57 ساله، اولین ایرانی-آمریکایی است که به عنوان نماینده مجلس سنای ایالت نیویورک انتخاب شده است. وی از سال 2019 تا 2022 به عنوان نماینده در بخشی از ساحل شمالی لانگ آیلند خدمت کرده است. او در پاییز گذشته در رقابت‌های انتخاباتی مجدد خود در مقابل جک مارتینز جمهوری‌خواه شکست خورد. 
کاپلان در دوران تصدی خود، از مسائل مورد توجه رأی دهندگان یهودی دفاع کرد که از جمله اقدامات وی می توان به پیگیری تصویب لایحه « بررسی تدریس هولوکاست در مدارس» که مدت ها متوقف شده بود، اشاره کرد. 
 
آنا کاپلان در سال 1965 در شهر تبریز به دنیا آمد. او پس از انقلاب اسلامی در 13 سالگی به تنهایی به ایالات متحده آمد و برای مدت کوتاهی در بروکلین و سپس ایلینوی با خانواده ای که سرپرستی او را قبول کرده بود زندگی می کرد و سرانجام زمانی که به خانواده خود در کوئینز ملحق شد، او به کالج استرن دانشگاه یشیوا می رفت و سرانجام با مدرک حقوق از دانشگاه کاردوزو فارغ التحصیل گردید.
 
ترجمه : خبرگزاری ایرانشهر
منبع: نیویورک جویش ویک   (NY Jewish Week)
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©