برابری حقوق زنان، باعث افزایش طول عمر در مردان می شود
به روز شده در      چهارشنبه 17 اسفند 1401     -   Wednesday March 8 2023

بر اساس تحقیقات بدست آمده از اولین مطالعه جهانی با موضوع بررسی ارتباط «برابری جنسیتی» و «امید به زندگی»، برابری و تساوی حقوق زنان منجر به افزایش طول عمر در مردان می شود.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
در این تحقیق که روز دوشنبه 6 مارچ در مجله معتبر «پلوس گلوبال هلس» منتشر شد، نشان می دهد در سال 2021 با هر 10 درصد بهبود شاخص جهانی شکاف جنسیتی، امید به زندگی زنان به میزان 4.3 ماه و  به طور همزمان، در مردان به میزان 3.5 ماه افزایش یافته است. 
 
 این نتایج توسط تیم تحقیقاتی مستقر در لندن با استفاده از شاخص مجمع جهانی اقتصاد WEF در بین 156 کشور جهان از سال 2010 تا 2021 بدست آمده است. 
در این تحقیق،محققان سه عامل از چهار عامل شاخص جهانی شکاف جنسیتی در وضعیت کنونی و آینده را مورد بررسی قرار داده اند  که شامل: مشارکت اقتصادی و فرصت‌ها، دستاوردهای آموزشی و توانمندسازی سیاسی می باشد. 
محققان دریافته اند که «برابری جنسیتی در آموزش» ارتباط بسیار قوی با «امید به زندگی» برای هر دو جنس مرد و زن دارد، در حالی که هنوز در پارامترهای «اقتصاد» و «سیاست» به بهبود بیشتری نیاز است.
دکتر کت پینهو گومز، نویسنده این پژوهش می گوید: «این تحقیق نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری در آموزش بسیار مهم است، به‌ویژه در کشورهایی با درآمد کم و متوسط، جایی که بسیاری از دختران هنوز از دسترسی به آموزش محروم می باشند و منابع محدود است.»
وی اضافه می کند: «عوامل دیگری وجود دارد که در طول عمر هر دو جنسیت موثر می باشد از جمله: شرایط کار و زندگی، قرار گرفتن در معرض آلودگی، دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی، درآمد و حمایت اجتماعی . "
 
از آنجایی که بسیاری از کشورها به سمت برابری جنسیتی پیش می روند و زنان فرصت مشارکت بیشتری در زندگی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی پیدا می‌کنند، کل جامعه نیز از مزایای آن نیز بهره‌مند خواهد شد.»
محققان تاکید می کنند که این یافته‌ها قابل توجه هستند، چراکه پیشرفت در «برابری جنسیتی» به مردان نیز کمک می‌کند تا «طول عمر» بیشتر داشته باشند. از این رو، با کاهش شکاف جنسیتی می توان امید به زندگی را در زنان و مردان افزایش داد. 
 
ترجمه: گروه خبری خبرگزاری ایرانشهر
 
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©