شورای هماهنگی اعتراضات پرستاران ایران به بازداشت پرستاران اعتراض کرد
به روز شده در      پنجشنبه 1 شهریور 1403     -   Thursday August 22 2024

همزمان با ادامه اعتصاب و اعتراض سراسری پرستاران در کشور، شورای هماهنگی اعتراضات پرستاران از بازداشت شماری از پرستاران معترض خبر داد و اعلام کرد: " اعتراض و اعتصاب حق مسلم پرستاران است و هرگونه برخورد قضایی و امنیتی را تحمل نخواهد کرد. "
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
طی روزهای گذشته شهرهای مشهد، اراک، اصفهان، یاسوج، خوزستان و جهرم شاهد اعتراضات پرستاران بودند. آنها دست از کار کشیده و خواستار پاسخ به مطالبات معیشتی خود شده اند. پرستاران تهران، کرمانشاه و گیلان نیز به این تجمع‌های اعتراضی پیوستند.
 بنا به گزارش شورای هماهنگی اعتراضات پرستاران، زهرا تمدن سرپرستار بیمارستان مسیح دانشوری تهران همراه با شماری دیگری از پرستاران و دو پرستار در اراک بازداشت شدند. 
 
یکی از فعالان صنفی حوزه پرستاری در خصوص این اعتراضات گفت: «متاسفانه مسئولان به جای اینکه به حرف‌ها و مطالبات پرستاران توجه کنند و سعی در رفع آن داشته باشند، هر اعتراضی را سیاسی می‌کنند و زبان به تهدید پرستاران می‌گشایند. بسیاری از پرستارانی که برای احقاق حقوق خود اعتراض می‌کنند یا تعلیق می‌شوند یا تبعید می‌شوند یا به مدت 6 ماه یک‌هشتم از حقوق‌شان را کم می‌کنند.»
 
این فعال صنفی در ادامه به بحث فوق‌العاده خاص پرستاران که قرار بود مانند دیگر کارمندان دولتی با ضریب ۳ حساب شود می‌پردازد و توضیح می‌دهد: «ابتدا این ضریب را به ۲ تقلیل دادند بعد از آن گفتند چون اعتبار نداریم ضریب یک پرداخت می‌کنیم و در نهایت قرار بر نیم درصد شد، اما به این وعده هم عمل نکردند»
 
 
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©