کمیته روابط خارجی سنای آمریکا خواستار تحقیق و تفحص سازمان ملل از مراکز مخفی شکنجه در ایران شد
به روز شده در      سه شنبه 16 اسفند 1401     -   Tuesday March 7 2023

کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در بیانیه ای از سازمان ملل خواسته است تا در مورد شبکه ای از مراکز مخفی شکنجه در ایران که از سوی شبکه سی ان ان در ماه گذشته افشا شد، تحقیق و تفحص کند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
این کمیته اذعان کرد: "گزارش سی ان ان در مورد مجموعه ای از بازداشتگاه های مخفی که رژیم جمهوری اسلامی برای بازداشت معترضان ایرانی استفاده می کند، نشان می دهد که این حکومت به منظور سرکوب ناآرامی ها، خود را برای شکنجه شهروندانش آماده می کند."
میشل تیلور، سفیر آمریکا در پیام توئیتری، ضمن بازنشر گزارش ماه فوریه سی‌ان‌ان، نوشت: "گزارش متقن و نگران‌کننده ای درباره سرکوب مردم ایران پس از کشتن مهسا امینی ارائه شده است". وی اظهار داشت: " کشف زندان‌های مخفی جدیدترین نمونه ظلم رژیم جمهوری اسلامی است که جامعه بین‌الملل باید این حکومت را به خاطر شکنجه شهروندانش پاسخگو کند.» 
وی اظهار داشت: "کشف «زندان‌های مخفی شکنجه» در ایران عمیقاً نگران‌کننده است. ما باید بخواهیم از حکومت جمهوری اسلامی در قبال این اعمال شنیع  پاسخگو باشد."
 
در اواخر فوریه، واحد تحقیقات بین‌المللی سی‌ان‌ان گزارش تحقیقاتی را در مورد بازداشتگاه‌های مخفی رژیم جمهوری اسلامی منتشر کرد مبنی بر اینکه بیش از 32 زندان مخفی یا سایت های سیاهی را شناسایی کرده است که بسیاری از آنها اعلام‌ نشده بودند و این مراکز توسط دولت و سپاه پاسداران اداره می شود.  
سی‌ان‌ان با استناد به شهادت وکلای ایرانی و بازماندگان این بازداشتگاه ها پی برده است، استفاده از این سایت ها که خارج از روند قانونی است، در مقیاس خود بی‌سابقه می باشد. 
بنابه گزارش افشاشده از سوی سی ان ان، شدیدترین اشکال شکنجه که در این شواهد تشریح شده است شامل: استفاده از شوکرهای برقی، کشیدن ناخن، شلاق و ضرب و شتم (که منجر به زخم و شکستگی دست و پا شده است) و خشونت جنسی می باشد. 
در این گزارش اشاره شده است که یافته ها تصویری از رژیمی را نشان می دهد که برای سرکوب جنبش آزادیخواهانه مردم امعترض را  که بزرگترین تهدید داخلی برای روحانیون چند دهه اخیر بوده است.
 
ترجمه: خبرگزاری ایرانشهر 
 
 
 
 
 
 
 
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©