« ابرمرد، ظهوردیکتاتور-سقوط دموکراسی»
به روز شده در      پنجشنبه 13 بهمن 1401     -   Thursday February 2 2023

نویسنده: کنت سی. دیویس، مترجم : رضا آقابابا دستجردی، انتشارات: سبزان، سال 1401
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
درباره نویسنده : 
کنت سی. دیویس، یک مورخ آمریکایی است که بیشتر به خاطر سریال «درباره چیز زیادی نمی دانم» شناخته می شود. او در مونت ورنون، شهر نیویورک متولد شد و در کالج کنکوردیا نیویورک، و دانشگاه فوردهام در مرکز لینکلن نیویورک تحصیل کرد، ولی هرگز از آنجا فارغ التحصیل نشد. او در شهر نیویورک به همراه همسر و دو فرزندش زندگی می کند.
اولین کتاب دیویس، فرهنگ دو بیتی: جلد شومیز آمریکا، مروری بر تاریخچه کتاب‌های شومیز ارائه می‌کند، اگرچه برخی از ناشران، مانند کتاب‌های لنسر والتر زاخاریوس و ایروین استاین، پوشش کمی داشتند.
دیویس در موزه اسمیتسونیان و موزه تاریخ طبیعی آمریکا سخنرانی کرده و در نیویورک تایمز، نیوزدی و سایر نشریات مشارکت داشته است.
 
مقدمه ای از کتاب: 
چه چیزی باعث می شود یک کشور به دست دیکتاتور بیفتد؟ رهبران مستبد که قادر به کشتن میلیون‌ها نفر هستند چگونه قدرت خود را به دست می‌آورند؟ چگونه می توانند آرمان دموکراسی را شکست دهند؟ و چه کاری می توانیم انجام دهیم تا مطمئن شویم که دوباره تکرار نمی شود؟
کنت سی دیویس در کتاب «ابر مرد (ظهور دیکتاتور ، سقوط دموکراسی) » با معرفی پنج تن از بدنام ترین دیکتاتورهای تاریخ – آدولف هیتلر، بنیتو موسولینی، جوزف استالین، مائو تسه تونگ و صدام حسین – به دنبال پاسخ به این سوالات است و نیروهایی را که در زندگی شخصی و دوره‌های تاریخی این قدرتمندان وجود داشته است را بررسی می‌کند. نویسنده با تحقیق دقیق و کامل با عکس‌ها، بینشی از زندگی پنج رهبر ارائه می‌کند که بی‌رحمانه جهان را متحول کردند و در عصری که دموکراسی در خطر به نظر می‌رسد، به عنوان منبعی ارزشمند عمل می‌کند.
 
کتاب «ابر مرد » کتابی است که هم عمیقا مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته و هم عمیقا احساس می‌شود. این کتاب درواقع هم هشداری جدی و هم فراخوانی برای اقدام علیه دیکتاتوری است.
این کتاب، داستان حیات پنج دیکتاتوری است که با مشاهده ی مشکلات بسیار که جامعه را به ورطه ی نیستی کشانده بود، در پی نجات ملت ، پای به عرصه ی سیاست گذاردند. این پنج تن اگرچه در آغاز با نوید خلق جامعه ای آرمانی قدرت را قبضه کردند، ولی بعدها با سرکوب مخالفان و از میان بردن تمامی مظاهر آزادی، راه دیکتاتوری در پیش گرفتند. با وجود این، دیری نپایید که دموکراسی که به بهای سقوط جامعه به پرتگاه نابودی افتاده بود، با مداخله ی عواملی چند، از جمله آگاهی های مردمی، دیگربار جایگاه خود را بازیافت و جامعه با برانداختن دیکتاتور، به منزلت حقیقی خود بازگشت. 
اثر حاضر که با هدف تبیین سیر دیکتاتوری پدید آمده، نخست شرایط زمینه ساز ظهور دیکتاتور را بررسی می نماید. آنگاه فرایند قدرت گیری، اقدامات دیکتاتور، تبعات آن و نهایتاً برافتادن او را تشریح می کند. باشد که مطالعه ی این سیر تاریخی سبب رشد آگاهی های اجتماعی شده، جهان دیگربار عرصه ی «ظهور دیکتاتور و سقوط دموکراسی» نگردد.
 برای خرید این کتاب به سایت: www.ketab.com مراجعه کنید یا اینجا کلیک کنید. 
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©