زنان آمریکا، آزادی را بر سراب حل مشکلات مالی ترجیح دادند
به روز شده در      چهارشنبه 18 آبان 1401     -   Wednesday November 9 2022

بیژن خلیلی
در یک شبانه روز فراموش نشدنی، زنان آمریکا سبب شدند که حزب جمهوری خواه و رسانه ها که قول بزرگ‌ترین « موج سرخ» را داده بودند، با ناکامی نسبی روبرو شوند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
از سال ۱۹۹۴ که دو سال از پیروزی بیل کلینتون از حزب دموکرات بر جورج بوش پدر گذشته بود ، مجلس نمایندگان که برای سالها اکثریت نمایندگانش از اعضای حزب دموکرات بودند، برای نخستین بار طعم شکست را چشیدند ‌و از آن سال در انتخابات میان دوره ای ( midterm) مردم به حزبی که قوه مجریه را در اختیار داشت رأی نمی دادند و عملا قدرت قوه مقننه را در اختیار حزب رقیب می گذاشتند. 
با توجه به پایین بودن شدید محبوبیت رئیس جمهور بایدن در میان رأی دهندگان و هم چنین مشکلات اقتصادی، تورم ،  افزایش قیمت  انرژی و بویژه قیمت بالای بنزین احتمال پیروزی بزرگ جمهوری خواهان بر دموکرات‌ها پیش بینی می شد. 
از سوی دیگر با تصمیم دیوان عالی کشور در تابستان گذشته که اکثریت قضات را محافظه کاران تشکیل می دهند، سقط جنین را پس از نیم قرن غیرقانونی اعلام کردند، خوش بینی حزب دموکرات را به پیروزی در این انتخابات با توجه به این که زنان از این تصمیم بسیار عصبانی شدند را بالا برد. 
بالاخره در  در پایان روز سه شنبه 8 نوامبر مشخص شد که زنان امریکا و نقطه نظرهای آنان مهمتر از مسائل اقتصادی است که معمولا تعیین کننده نتایج انتخابات است.
با توجه به انقلاب ملی ایران که توسط زنان ایران در این روزها رقم خورده است ، پیروزی زنان امریکا نیز بسیار معنا دار به نظر می رسد.
 
نویسنده: بیژن خلیلی
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©