ایرانیان مسیحی در اورشلیم - نظر آنها درباره اسرائیل چیست؟
به روز شده در      دوشنبه 2 آبان 1401     -   Monday October 24 2022

با توجه به اینکه ایران در بحبوحه خشم بی‌سابقه‌ای علیه رژیم جمهوری اسلامی قرار دارد، دو هنرمند ایرانی به همراه تعداد کثیری از زائران مسیحی از 70 کشور جهان از 9 تا 16 اکتبر برای جشن سوکوت ( جشن سایبان ها) به اسرائیل آمدند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
سعید میریعقوبی و پیمان مجتهدی، دو هنرمند ایرانی مسلمان که به تازگی مسیحی شده اند و سفر خود را از ایران آغاز کردند و به اسرائیل آمدند و در این سفر، از نظر معنوی و عملی تجربیات منحصر به فردی کسب کردند.
این دو هنرمند به همراه گروه بزرگی از هنرمندان محلی و بین المللی، از جمله خوانندگان و نوازندگانی از ایالات متحده آمریکا، استرالیا، برزیل، کانادا، مصر، فیجی، فنلاند، آلمان، ساحل عاج، نروژ، آفریقای جنوبی آهنگ های ویژه ای را به زبان های فارسی و عبری اجرا کردند.
 
سعید میربعقوبی، نوازنده و تهیه کننده موسیقی در این سفر می گوید: «مردم ایران، مردم و کشور اسرائیل را دوست دارند و همیشه قلب ما با مردم شماست.».
میربعقوبی که در سال 1368 در ایران (اراک) به دنیا آمده و توانسته است از دست رژیم خودکامه تهران فرار کند، اکنون در ونکوور کانادا زندگی می کند. او می گوید: سال‌هاست که رژیم جمهوری اسلامی، مردم ما را مجبور می کند که بگویند « مرگ بر اسرائیل»، اما ما قلبا به حرفهایی که آنها می گویند باور نداریم و مردم اسرائیل را دوست داریم». 
از این دو نوازنده پرسیده شد که هیچ نگرانی از اینکه به اسرائیل آمده اند ندارند زیرا بهرحال رژیم جمهوری اسلامی ، اسرائیل را به عنوان یک کشور دشمن می شناسد؟
 
پیمان مجتهدی متولد 1366 اهل تهران در پاسخ می گوید: نه ما کشور اسرائیل و یهودیان را دوست داریم. ما با یهودیان احساس برادری می کنیم و این برای ما بسیار زیباست و در این سفر هیچ نگرانی نداشتیم می دانستیم این سه روز سفر لذت بخشی برایمان خواهد بود.
میریعقوبی نیز در پاسخ به این سوال گفت: قلب ما با مردم اسرائیل است و آنها را دوست داریم. 
خاطرنشان می گردد که میریعقوبی هشت ساز می نوازد که تخصص او در نواختن پیانو می باشد و  مجتهدی گیتار و پیانو می نوازد. آنها به عنوان بخشی از کار خود در جامعه مسیحی، به ویژه در میان مسیحیان ایرانی، به تولید موسیقی می پردازند که بخشی از این موسیقی در کلیساهای زیرزمینی موجود در ایران استفاده می شود. 
مجتهدی هفت سال در ترکیه زندگی کرده و از طریق این کشور به آمریکا آمده است و اکنون در دالاس زندگی می کند و انگلیسی را روان صحبت می کند.
به ندرت می‌توان مسلمانانی را دید که مسیحی شده‌اند، اما این دو هنرمند می‌گویند، اخیراً ایرانی‌های زیادی هستند که مسیحی شده اند.
مجتهدی در مورد اعتراضات مردم ایران می گوید: "مردم در این اعتراضات حق خود را می خواهند. مردم دیگر جمهوری اسلامی را نمی‌خواهند. آنها می‌خواهند به عنوان یک ایرانی در دین و در هر عرصه‌ای از زندگی، آزاد باشد. من پلاکارهای زیادی دیدم که نوشته بودند «ما اسلام را نمی خواهیم». شعار همین است. آنها می‌دانند وقتی دین وارد سیاست شود ، به همه جنبه های کشور نفوذ می کند.
مجتهدی در پایان می گوید: « ارتباط ویژه ای بین ایرانیان و یهودیان در اسرائیل می بیند. تاریخ نشان می دهد که یهودیان و ایرانیان با هم دوست بودند و این مسأله در قلب ما نفوذ کرده است.» 
 
ترجمه از گروه خبری ایرانشهر 
منبع :  سایت جورالیزم پست 
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©