مسیح علی‌نژاد: خیزش سراسری مردم ایران، نقطه عطفی برای رهایی از رژیم جمهوری اسلامی است
به روز شده در      سه شنبه 5 مهر 1401     -   Tuesday September 27 2022

مسیح علینژاد ، روزنامه‌نگار ایرانی مقیم آمریکا و فعال حقوق زنان روز سه شنبه 27 سپتامبر در نیویورک به خبرگزاری رویترز گفت: قتل مهسا امینی در حال تبدیل شدن به یک نقطه اوج است، زیرا حجاب اجباری فقط یک پارچه کوچک نیست، بلکه مانند دیوار برلین می باشد و اگر زنان ایرانی بتوانند این دیوار را خراب کنند، دیگر رژیم جمهوری اسلامی وجود نخواهد داشت.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
علینژاد  با  اشاره به خیزش اعتراضات سراسری مردم ایران گفت: «این جنبش حاصل 40 سال مبارزه زنان و کنار زدن مرزها می باشد. از این جهت که وقتی کمپین علیه حجاب اجباری را راه‌اندازی کردم، هرگز فکر نمی‌کردم تا زمانی که من زنده هستم، این رویداد اتفاق بیفتد»
 
علی نژاد در سال 2014 یک کمپین رسانه های اجتماعی را آغاز کرد که زنان در ایران را تشویق می کرد تا عکس های سلفی خود را بدون حجاب اسلامی به اشتراک بگذارند و سپس او در صفحه فیس بوک خود با نام "آزادی مخفیانه من" به اشتراک می گذاشت.
مرگ مهسا امینی محکومیت گسترده بین المللی را برانگیخته است. در حالی که رژیم جمهوری اسلامی ایران «اراذل و اوباش» مرتبط با «دشمنان خارجی» را مسئول ناآرامی ها اخیر می داند و آمریکا و برخی کشورهای اروپایی را به استفاده از ناآرامی ها برای بی ثبات کردن جمهوری اسلامی متهم کرده است.
مهسا امینی،   دختر جوان 22 ساله، اهل شهر کردنشین سقز، در 13 سپتامبر در تهران به دلیل "لباس به اصطلاح نامناسب" توسط پلیس اخلاق  یا گشت ارشاد که قوانین سختگیرانه پوشش جمهوری اسلامی را اجرا می کند، دستگیر شد. او سه روز بعد، پس از به کما رفتن در بیمارستان تهران درگذشت و اولین نمایش بزرگ مخالفت در خیابان های ایران پس از زمان سرکوب اعتراضات علیه افزایش قیمت بنزین در سال 2019 توسط مقامات آغاز شد. 
 
ترجمه از گروه خبری خبرگزاری ایرانشهر 
منبع: خبرگزاری رویترز
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©