برگی از کتاب ( 24 آگست 2022)
به روز شده در      سه شنبه 29 شهریور 1401     -   Tuesday September 20 2022

در این برنامه، به معرفی کتاب « ردپای من، میراث جنگ سرد » از دکتر مصطفی دانش و معرفی هدایای اهدایی از سوی « شرکت کتاب» به خریداران کتاب پرداخته می شود.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
در ابتدای برنامه به ممیزی های وزارت ارشاد حکومت جمهوری اسلامی ایران اشاره می شود و در ادامه در مورد هدایای اهدایی از سوی « شرکت کتاب» به خریداران کتاب، اطلاع رسانی می گردد و در پایان نماهنگی در خصوص معرفی کتاب دکتر مصطفی دانش با عنوان « رد پای من، میراث جنگ سرد» نمایش داده می شود.
 
دکتر مصطفی دانش از سال 1973، از جنگ ویتنام تاکنون، در اغلب جنگ‌های جهان، از جنوب آفریقا تا جنوب آسیا، خاورمیانه، آمریکای لاتین و خاور دور، حضور داشته است. کتاب خاطرات او با عنوان : "رد پای من، میراث جنگ سرد" ، مجموعه‌ای است از بیش از 200 خاطره هیجان انگیز در مناطق مختلف جنگی جهان، دانش، بیش از 350 سفر، به عنوان خبرنگار جنگی، در 46 سال گذشته در جهان داشته است. او شاهد عینی اتفاقات جهانی بوده است. گزارش‌های دانش در معتبرترین ارگانهای مطبوعاتی آلمانی و انگلیسی زبان، در آلمان، اطریش، سوئیس، و هلند انعکاس یافته و هم‌چنین راه به تلویزیون‌های آمریکا یافته است. کمتر منطقه جنگی در جهان از نگاه دانش پنهان مانده است. دانش در زمان جنگ سرد، جنگ‌های نیابتی دو ابرقدرت آمریکا و شوروی، در کانون‌های مشتعل جهان، در ویتنام، آنگولا، افغانستان، اتیوپی، سومالی، نیکاراگوئه و بویژه در جنگ‌های آمریکا بر علیه عراق نظاره‌گر وقایع جهانی بوده است. در این راه طولانی دانش پای صحبت بسیاری از سیاستمداران و بازیکنان جنگ سرد نشسته، منجلمه نلسون ماندلا، معمر القذافی، روح الله خمینی، منگیستو- رهبر اتیوپی، دانیل ارتگاء- رئیس جمهور نیکاراگوئه و دیگران. فقط 6 بار از این نشست و برخاست‌ها با نلسون ماندلا، اسطوره مقاومت ضد آپارتاید در آفریقای جنوبی بوده است. بعید به نظر می‌رسد که روزنامه‌نگار دیگری در جهان از چنین امکان و شانسی برخوردار شده باشد. شرح این آشنایی و روابط بسیار نزدیک دانش با نلسون ماندلا در کتاب خاطرات دانش جای ویژه‌ای دارد. به دلیل فعالیت‌های انسان‌دوستانه دانش در جهان و به خاطر آشنایی او با نلسون ماندلا و فعالیت‌های دانش برای رهایی دو همرزم ماندلا که در آنگولا محکوم به مرگ شده بودند، شهر لس آنجلس به نام مصطفی دانش، لوح افتخاری را در کنار لوح مارتین لوترکینگ قرار داده است که شرح آن در کتاب خاطرات این نویسنده آمده است. هدف از نگارش این کتاب در میان گذاشتن مشاهدات، تجربیات و آگاهی‌های تاریخی است. دیده‌های دانش اساس تحلیل‌های او را در این کتاب تشکیل می‌دهند و به کتاب اعتبار ویژه‌ای می‌بخشند: کتابی تابوشکن که مرزی نمی‌شناسد.
 
برای خرید این کتاب می توانید اینجا کلیک کنید  و برای مشاهده برنامه به آدرس زیر مراجعه فرمایید.
 
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©