طراحی پارچه هایی با مناظرو طرح های ایرانی در شرکت کریستین فیش باخر
به روز شده در      دوشنبه 21 شهریور 1401     -   Monday September 12 2022

کریستین فیش باخر ، یک شرکت خانوادگی است که بیش از 200 سال منسوجاتی از قبیل، پارچه، پرده، فرش و کاغذ دیواری تهیه و طراحی می کند. کامیلا دی. فیش باخر، مدیرخلاق شرکت کریستین فیش باخر، طراحی پارچه های تولید شده را با همکاری هادی تهرانی معمار و طراح این شرکت، توسعه داده است. این دو طراح متولد ایران بوده که به اروپا مهاجرت کردند و اکنون در آنجا زندگی می کنند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
کلکسیون « پرشیا یا ایران معاصر» در واقع مجموعه ای از 10 نوع پارچه طراحی شده با رنگهای متنوع است که کریستین فیش باخر تولید کننده پارچه، و طراح آن هادی تهرانی بوده است. در این کلکسیون "رنگ های متضاد مناظر ایرانی" به تصویر کشیده شده است.  
کلکسیون «پرشیا (ایران) معاصر» شامل پارچه های پرده ای و رومبلی است که از موادی شامل کتان،  پشم و پلی استر ساخته شده است و  طرح های ترکیبی آن رنگ هایی با سایه‌های صورتی ماسه‌ای، شنی خاکی و سبز کم رنگ و آبی و سرخابی می باشد. 
کامیلا دی فیش باخر، مدیر خلاق این شرکت می گوید:«وقتی ما با هادی تهرانی وارد گفتگو شدیم، از قدرت خلاقیت عظیمی که ایران با میراث فرهنگی غنی خود دارد، آشنا شدیم».
هادی تهرانی معمار و طراح این پارچه ها اظهار می کند: « پارچه‌ها یک فضای معماری کاملی را ایجاد می کنند که می توان آن را با تمام حواس خود تجربه کرد ». 
 
در اینچا ما با 10 نوع طرح پارچه که بخشی از کلکسیون «پرشیا (ایران) معاصر» است آشنا می شویم. 
 
رویا
رویا پارچه پرده ای است که از مناظر و رنگ های کوه آلاداغ ایران الهام گرفته است. 
به گفته فیش باخر و تهرانی، این پارچه از ترکیب نخ های ویسکوز، پنبه و پلی استر ساخته شده که شیب رنگی ایجاد کرده است. طرح رویا در پنج رنگ انتخاب شده  که نام آن در فارسی به معنای «خواب زیباست»
 
افسون 
 افسون پارچه پرده ای است که از حروف فارسی H و T مخفف حروف اول هادی تهرانی ، گرفته شده است.
این طرح به عنوان یک "طراحی زنده" روی پارچه نیمه شفاف در چهار رنگ مختلف عرضه می شود. همچنین ضد حریق است و می توان از آن در فضاهای تجاری استفاده کرد.
 
باران 
باران  پارچه روکشی از ترکیب کتان و نخ است که ساختار ناهمواری دارند و به شکل یک طرح هندسی بافته می شوند.
نام باران از کلمه فارسی باران که به گفته طراحان «پدیده ای کمیاب در بسیاری از مناطق کشور» می باشد، گرفته شده است.
 
دیبا
پارچه طرحدار گرافیکی است که از ترکیب الیاف طبیعی با ساختاری مسطح ساخته شده است. این پارچه دارای بافت پانامایی نرم و لطیف است. طرح دیبا از طرح آجری که در معماری ایرانی دیده می شود، نشأت گرفته شده است. 
 
میترا
پارچه ای نیمه سبک است که از پشم و کتان ساخته شده و کمی حجیم به نظر می رسد. این نوع پارچه طراحی شده، از آجرکاری سنتی ایرانی نشأت گرفته شده است. 
 
تارا 
تارا پارچه ای سبک است که بر روی سطح پارچه، نخ‌های تابیده شده قرار می گیرند و ظاهری برآمده به آن می بخشند. 
دشت
دشت نام فارسی «کویر» است که می توان از آن به عنوان پارچه پرده و روکش استفاده کرد.
این پارچه در ده رنگ وجود دارد و از نخ شنیل کتان-پنبه تولید شده است و دارای ظاهری ظریف و مخملی با دانه های برجسته می باشد. 
 
دنیا
دنیا یک پارچه ساتنی و پشمی است که می تواند به عنوان پارچه پرده و یا لوازم داخلی استفاده شود. این پارچه مجهز به روکش ضد آلودگی است که پارچه را مقاوم کرده و از آن در برابر لکه محافظت می کند. 
پارچه دنیا در 10 رنگ با "تن های لطیف خاکی و وانیلی و همچنین سایه های آبی و قرمز سالمون" عرضه می شود. 
 
نسیم
نسیم یک پارچه نخی شفاف است که  با پارچه طرح دنیا هماهنگی رنگی دارد و در چهار رنگ موجود می باشد.
 
آرامش
به گفته فیش باخر و تهرانی، آرامش در فارسی نشان دهنده « آرامش خاطر و سعادت» است.
آرامش پارچه ای مات و شفاف است و می توان از آن برای پرده استفاده کرد. پارچه ضد حریق و سبک است و در رنگ های ملانژ عرضه می شود.
 
ترجمه: گروه خبری ایرانشهر
منبع : 
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©