دموکراتها 7 اقدامی که مانع دستیابی جمهوری اسلامی ایران به سرمایه مالیات دهندگان آمریکایی می شد را لغو کردند
به روز شده در      چهارشنبه 12 مرداد 1401     -   Wednesday August 3 2022

نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا که اکثریت را در دست دارند، هفته گذشته هفت اقدام تحت نظارت جمهوری‌خواهان که رژیم جمهوری اسلامی ایران را مورد هدف قرار داده بود، لغو کردند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

«جیم بنکس» نماینده جمهوری خواه، در مصاحبه ای با پایگاه خبری «واشنگتن فری بیکن» گفت: " چاک شومر، رهبر اکثریت سنا با برجام اولیه مخالف بوده است و من امیدوار بودم دموکرات های کنگره به خود بیایند و با اقدام فاجعه بار بایدن، برای احیای مجدد برجام  مخالفت کنند."

وی گفت که او انتظار داشت حداقل برخی از دموکرات هایی که از توافق هسته ای با ایران انتقاد کرده اند، از اقداماتی حمایت نمایند که دولت بایدن را از تخصیص بودجه مالیات دهندگان آمریکایی به رژیم جمهوری اسلامی باز دارد.

«جیم بنکس» با تأکید بر اینکه سیاست خارجی دموکرات ها در حال حاضر ضعیف تر از سال های دوران اوباما می باشد، اظهار داشت: "دموکرات های مجلس نمایندگان به هموار کردن راه برای برجام دو، رای دادند که این امر، تروریست ها را غنی تر و قوی تر می کند و جمهوری اسلامی ایران را حتی به دستیابی به سلاح هسته ای نزدیک تر می سازد. " وی افزود:" این فقط «جو بایدن» نیست که مقصر است بلکه کل حزب مقصر می باشد."

جیم بنکس و همکاران جمهوری‌خواه وی در تلاشند از هرگونه اقدامی که باعث می شود پولی از مالیات‌دهندگان آمریکا به رژیم جمهوری اسلامی پرداخت شود، جلوگیری بعمل آورند. این اقدام هرگونه وجوه تخصیص یافته در سال مالی 2023 به «دولت جمهوری اسلامی ایران» و یا «هر شخصی که تحت مالکیت یا کنترل این رژیم می باشد» را ، متوقف می‌کند. 

اقدام دیگری که جمهوری‌خواهان انتظار داشتند از حمایت دموکرات‌ها برخوردار باشد، پایان دادن به اختیار رئیس‌جمهور برای لغو تحریم‌ها علیه روسیه است که با برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران همکاری می کند. حتی با وجود مخالفت هر دو حزب با جنگ بی دلیل روسیه در اوکراین، دموکرات ها این طرح را نیز رد کردند.

بنا به گزارش واشنگتن فری بیکن، از دیگر اقداماتی که جمهوری خواهان پیگیر آن بودند، تحریم اقدامات دفتر رهبر جمهوری اسلامی ایران به دلیل نقض حقوق بشر بود که این طرح، دولت بایدن را ملزم می‌کرد گزارشی را در مورد ایرانیانی که ممکن است با تحریم‌های بیشتر موردهدف قرار گیرند، به کنگره ارائه دهد.

دموکرات‌ها همچنین طرحی را رد کردند که بر مبنای آن سپاه پاسداران انقلاب و نیروهای شبه نظامی که صدها آمریکایی را کشته اند، وادار به پرداخت غرامت به قربانیان می کرد. 

در این بیانیه، جمهوری خواهان حمایت خود را از باقی ماندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست های تروریستی آمریکا اعلام کردند. شایع شده بود که دولت بایدن در نظر دارد این مورد را به عنوان بخشی از بسته امتیازی برای ایران در مذاکرات هسته ای کنار بگذارد. 

از اقدامات دیگری که از سوی دموکراتها متوقف شد می توان به تخصیص بودجه و هرگونه برنامه ای که باعث حذف جمهوری اسلامی ایران از فهرست‌های نظارتی تامین مالی تروریسم می شود، اشاره کرد که این امر از زمان کاهش تحریم‌ها توسط دولت بایدن به شدت افزایش یافته بود.

در همین حال، رهبران جمهوری اسلامی ایران در هفته های اخیر اعلام کردند که این کشور رسما از دانش فنی برای تولید بمب اتمی برخوردار است، این مسأله، درخواست از دولت بایدن برای توقف دیپلماسی و آغاز تحریم برنامه‌های هسته‌ای و موشکی ایران را افزایش داده است.

 

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©