بزرگراه های کالیفرنیا در میان بزرگراه های پرخطر آمریکا
به روز شده در      دوشنبه 12 اردیبهشت 1401     -   Monday May 2 2022

شماری از بزرگراه‌های چند ایالتی پرخطر آمریکا از ایالت کالیفرنیا نیز می‌گذرد. این بزرگراه‌های چند ایالتی که با حرف I شناسایی می‌شوند ، گاه از شرق به غرب و برخی از شمال تا جنوب آمریکا را می‌پیمایند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
بنابر گزارش تحلیلی اداره ملی نظارت بر ایمنی جاده‌ها و ترافیک، در سال ۲۰۲۰ رانندگان در این جاده‌ها بیش از ۷۰۹ میلیارد مایل را پیموده‌اند و ۳۵۷۶۶ تصادف داشته‌اند در این تصادف‌ها ۳۸۸۲۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند. 
بزرگراه I-95 که در کرانه‌های شرقی آمریکا کشیده شده است خطرناکترین جاده با میزان ۳۷۹ مرگ و میر در هر ۱۰۰ مایل داشته است. 
دومین جاده خطرناک I-10 است که از غرب تا شرق را در می‌نوردد و از سول آنجلس کالیفرنیا تا جکسون ویل فلوریدا کشیده شده و از ایالت‌های آریزونا، تگزاس و نئواورلیان می‌گذرد. این بزرگراه در هر ۱۰۰ مایل ۳۲۵ مرگ و میر در تصادف‌ها به همراه داشته است. 
سومین جاده خطرناک I-40 است که پس از گذر از چند ایالت در کالیفرنیا به I-15 می‌پیوندد و با ۲۷۰ مرگ و میر در هر ۱۰۰ مایل است. 
پنجمین جاده خطرناک I-80 با ۲۲۰ مرگ و میر از شرق تا سن فرانسیسکو می‌رسد. 
هفتمین جاده پرخطر I-5 است که از کرانه‌های غربی آمریکا مانند سن دیه گو، لوس آنجلس، و از شهرهای ساکرامنتو پس از پایان دادن به کالیفرنیا وارد پورتلند ارگن و سپس سیاتل می‌شود این بزرگراه از مکزیکو تا کانادا به جاده‌های آن کشورها نیز می‌پیوندد و شمار مرگ و میر آن ۱۹۳ نفر در هر ۱۰۰ مایل است. 
نهمین جاده پرخطر I-70 است که از قلب آمریکا می‌گذرد و پس از گذر از چندین ایالت به I-15 و I-10 می‌پیوندد و راهی کالیفرنیا می‌شود و ۱۳۴ نفر مرگ و میر در هر ۱۰۰ مایل دارد. 
دهمین جاده پرخطر I-15 است که از سن دیه گو آغاز می‌شود و یکی از راه‌های رفتن به لاس وگاس نوادا از لوس آنجلس است این جاده که کالیفرنیا را به نوادا، یوتا، مونتانا پیوند می‌دهد در مرکز کشور کانادا پایان می‌یابد و شمار مرگ و میر‌ آن ۱۳۳ نفر در هر مایل است. 
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©