انتشار ترجمه فارسی «کتاب دموکراسی » نوشته کاندولیزا رایس سقوط رژیم مُلایان، حتمی است
به روز شده در      یکشنبه 3 مرداد 1400     -   Sunday July 25 2021

ترجمه فارسی کتاب دموکراسی [مردم سالاری] نوشته خانم دکتر کاندولیزا رایس[Condoleezza Rice] وزیر سابق امور خارجه آمریکا به زودی با حمایت بنیاد ایران دوست در 486 صفحه، در اختیار هم میهنان داخل و خارج از کشور قرار می گیرد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
 
در پشت جلد کتاب دموکراسی  [ِDemocracy] نوشته ای کوتاه از کوفی عنان [Kofi Atta Annan]، دبیرکل سابق سازمان ملل آمده است که نوشته: کاندولیزا رایس در این کتاب، برای سفر به دموکراسی های سراسر جهان، نقش یک راهنمای زیرک، ماهر و کاربلد را دارد که با دانش و نگاه دقیق و چشمان تیزبینش به ارزیابی و سنجش چالش های پیش روی رژیم های حاکم نشسته است. امروزه این کتاب، کمک مسلم برای دوباره مطرح کردن گفت و شنودها درباره دموکراسی است. 
 
از چهره های ایرانی، دو جمله کوتاه و معروف از شهبانو فرح پهلوی " شرایط کنونی ایران ، تلخ و ناگواراست. فقر، دروغ، تحریم، بیداد و تبعیض، فساد افسار گسیخته و ستمگری نیز بر کشور حکم‌فرماست.مردم ایران پس از تحمل چهل و دو سال «دروغ و فریب»، ‌امروز علیه ظلم و ستم به پا خاسته‌اند و بسیاری فریاد «رضاشاه روحت شاد» می‌زنند.. عاقبت نور بر تاریکی پیروز است. اعتراضات مردم ایران نمایشی باشکوه از همبستگی ملی، و نمونه ای از دادخواهی تاریخی ایرانیان در آن سرزمین کهن است"  بر پشت جلد کتاب نقش بسته است .
 
این کتاب توسط آقای عرفان قانعی فرد ، پژوهشگر تاریخ خاورمیانه به فارسی ترجمه شده است.این کتاب مهم و خواندنی با پیشگفتار خانم دکتر رایس، در 11 فصل در در تابستان امسال توسط انتشارات شرکت کتاب به زبان فارسی در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت . علاوه بر بررسی اهمیت دموکراسی، جامعه مدنی،  تجربه رسیدن به دموکراسی  در کشورهای آمریکا و اروپا و به روایتهای تاریخی زیبایی از فروپاشی خودکامگان ناباب در تاریخ معاصر جهان مانند کشورهای روسیه، اوکراین، کنیا، کلمبیا، بهار عربی، خاورمیانه، چین و ... اشاراتی رفته است. 
 
درفصل هفتم این کتاب ، نویسنده سقوط قطعی رژیم ملایان را پیش بینی می کند. 
 
پروژه انتشار این کتاب و نیز مستند "وحشت بزرگ" با حمایت و همکاری بنیاد ایران دوست [Irandoust  foundation] و شعار "برای ایجاد همبستگی بین ایرانیان" صورت می گیرد و برای علاقمندان داخل ایران و بخاطر حمایت ها از جنبش های سراسری مردم ایران، به صورت رایگان در شبکه های اجتماعی قرار خواهد گرفت. 
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©