سوء رفتار با مسیحیان ایرانی دلیل اصلی تحریم دو قاضی جمهوری اسلامی از سوی امریکا
به روز شده در      شنبه 30 دی 1398     -   Saturday December 21 2019

خبرگزاری ایرانشهر: دو قاضی بیدادگاههای جمهوری اسلامی توسط دولت آمریکا مشمول تحریم شدند. این دو قاضی از سوی مردم، « جلادان فعلی جمهوری اسلامی» به جای « خلخالی جلاد اوایل انقلاب»، نامیده می شوند، چرا که احکام ضدبشری فراوانی توسط آنان صادر شده است.در ماه های ابتدایی سال ۲۰۱۹ «سازمان بین المللی همبستگی مسیحیان» (ICC) به دولت آمریکا پیشنهاد کرد که قاضی «محمد مقیسه» را بدلیل رفتارهای توهین آمیز مداوم علیه مسیحیان ایرانی تحریم کند. سابقه آزار و اذیت او شامل روند ویژه حقوقی در به مخاطره انداختن مجدد زندانیان مسیحی از یک طرف و از سوی دیگر هم سویی در سوء رفتار با آنها در امور پزشکی و سلامتی آنها بوده است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

این دو قاضی در شعبات دادگاه های انقلاب بر محاکمه های نمایشی که در آن روزنامه نگاران، وکلای دادگستری ،فعالان سیاسی و اعضای اقلیت های قومی و مذهبی را محاکمه می کردند، نظارت داشتند. آنها هر گونه تجمع  اعتراضی و آزادی بیان را در ایران محکوم کرده اند .

«ماتیاس پرتولا» مدیر سازمان بین المللی همبستگی مسیحیان در رابطه با تحریم قاضی محمد مقیسه گفت: " اقدامات دولت آمریکا قطعاً راه درستی است که ما از زحمات  اداره دارایی های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده برای پیشبرد تحریم ها قدردانی می نماییم". وی افزود: " این تصمیم برای مردم ایران به ویژه کسانی که تحت ظلم  به اصطلاح  « سیستم قضایی» رژیم جمهوری اسلامی قرار گرفته اند، ایجاد امید خواهد کرد".

« ماتیاس پرتولا» تأکید کرد که ایالات متحده باید برای تجمیع متحدان خود ادامه دهد و فشار مداوم بر این حکومت را حفظ کند تا آنها تغییر رویه دهند. زیرا با اعمال این گونه تحریم ها تمامی اموال و منافع این افراد مسدود می گردد و هر موسسه مالی که معاملات این دو قاضی را تسهیل کند، تحت مجازات های سیستم مالی ایالات متحده قرار می گیرد.

«کلیر ایوانز» مدیر منطقه ای خاورمیانه در سازمان بین المللی همبستگی مسیحیان نیز اظهار داشت: "مجازات قاضی دادگاه انقلاب اسلامی ایران پیام قدرتمندی برای حاکمان جمهوری اسلامی است . این امر نشان می دهد ناقضان حقوق بشر باید پاسخگو باشند و نمی توانند در پشت سازمان های دولتی پنهان شوند. وی خاطرنشان کرد که تحریم این دو قاضی، نشان می دهد که مسیحیانی که در ایران زندگی می کنند و تحت فشارهای این حکومت می باشند را فراموش نمی کنیم و ما برای آزادی آنها در تلاش هستیم."

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©