رونمایی "کتاب تهران" در جشنواره ایرانی ادینبوردر انگلستان
به روز شده در      شنبه 20 بهمن 1397     -   Saturday February 9 2019

در جشنواره ادینبور "کتاب تهران" که توسط "کاما پرس" منتشر شده رونمایی می شود. این کتاب شامل مجموعه داستانهای کوتاه معاصر به نقل از10 نفر از نویسندگان معاصر مشهور ایرانی می باشد، که به زبان انگلیسی ترجمه شده است. از خواندن داستان های نازی طباطبایی خاتم بخش و خوانش اولین نسخه این کتابها لذت ببرید.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
 تهران قلب تپنده ایران، یک تور گردشگری خلاقانه در شهری است که برای دهه ها، صداهای منحصربه فرد خاورمیانه را خلق کرده است. دراین رویداد کمیاب، مجموعه ای از داستان های جدیدی ارایه می گردد که نگاه اجمالی به زندگی واقعی این شهردارد.
دنیای خارج بر روی افراط گری ها در ایران تمرکز می کند.اما آنچه که نویسندگان در اینجا به آن پرداخته اند، شامل داستان هایی ازدرون زندگی شهری، هویت آنها، ارتباطات آنها و زندگی خصوصی آنها است.
داستان کوتاه در ایران بسیار مجبوب است. این داستان ها پنجره ای به سوی دیدگاه های مختلف بازکرده و فرصتی را برای نشان دادن قلم نویسندگان در حال رشد فراهم می کند. خوانندگان ، این مجموعه را با 10 داستان ازبهترین داستان های کوتاه معاصر منتشر شده پس از سال 2000، تجربه می کنند که برای اولین بار به زبان انگلیسی ترجمه شده است. با زیباترین صداهای خوانش های ادبی کشور: شامل گلی ترقی، کورش اسدی، پیام ناصر، آذردخت بهرامی، فرشته احمدی، محمد حسینی، امیرحسین خورشیدفر، حامد حبیبی، آتوسا افشین ، نوید -محمد طلوعی - و مترجمین برجسته کتاب های فارسی به انگلیسی شامل سارا خلیلی ، شعله ولف، علیرضا ابیز کارولین کروسکی، فرزانه دوستی، شهاب واعظ زاده، نیلوفر طالبی، لیدا نصرتی، سوسن نیازی، و پونه میثاقی می باشد. گاهی اوقات طنز آمیز، ایهام، شاعرانه، عاشقانه و رمانتیک و گاهی واقعی می باشد.
این رویداد بخشی از برنامه ای است که توسط ویزیتینگ آرت "Visiting Arts" به منظور ترویج ادبیات و فرهنگ معاصر ایران در انگلستان، ارتقاء ترجمه فارسی به انگلیسی و تسهیل فرصت های پیشرفت حرفه ای و تبادل اطلاعات و تجربیات بین شبکه های ادبی انگلیس و ایران برگزار می گردد.  
 
در زمانی که شناخت و درک ایران در جهان غرب به شدت تحت تأثیر سیاست قرار گرفته است، جشنواره ادینبوراثارایرانی هر دوسال یکبار به منظورارتقاء فرهنگ و تاریخ ایران در اسکاتلند برگزار می گردد. تخمین زده می شود که  بیش از 5 هزار ایرانی در حال حاضر در ادینبورو اسکاتلند  زندگی می کنند و این جشنواره بمانند  خانه ای است برای آنها که بتوانند در جشن های فرهنگی و ارایه آثار هنری ، موسیقی ،تاریخی و عرضه انواع غذاهای ایرانی همراهی کنند
شرکت در این رویداد رایگان است اما تعداد صندلی محدود است که بلیت آن را می توانید از طریق ایونت برایت(Eventbrite) تهیه فرمایید.
 
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©