مولوی خوانی در حضور خاندان سلطنتی بریتانیا
به روز شده در      سه شنبه 5 دی 1396     -   Tuesday December 26 2017

در مراسم یادبودی که برای گرامی داشت درگذشتگان فاجعه آتش سوزی برج گرن فل لندن در حضور اعضای خانواده سلطنتی و جمعی از مقامات عالیرتبه بریتانیا برگزار شد، اشعار شاعر و فیلسوف بزرگ ایرانی، مولوی، سروده شد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

پس از گذشت شش ماه از حادثه دلخراش آتش سوزی برج مسکونی گرن فل در غرب لندن که موجب کشته شدن هفتاد و یک نفر شد، مراسم یادبودی برای گرامی داشت درگذشتگان این فاجعه در کلیسای جامع سنت پل با حضور بازماندگان و خانواده های کشته شدگان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در این مراسم یادبود، «پرنس چارلز» ولیعهد بریتانیا و پسرانش، «پرنس ویلیامز» و «پرنس هری»، «ترزا می» نخست وزیر، «جیمز کوربین» رهبر حزب مخالف دولت (کارگر)، «صادق خان» شهردار لندن و جمعی از آتش نشانان لندن و خانواده هایشان بعنوان مهمانان ویژه حضور داشتند.

در بخشی از این مراسم، «نادیا جعفری» دختر ایرانی تباری که موفق به فرار از ساختمان برج گرن فل شده بود اما پدر سالخورده اش، «علی جعفری» را در آتش سوزی از دست داد، در حضور مقامات عالیرتبه و حاضران در جلسه، شعر «به یادم باش» از شاعر بزرگ پارسی گوی، مولانا جلال الدین محمد بلخی (مولوی یا رومی) را بازخوانی کرد.

نیمه شب چهاردهم ماه جون ۲۰۱۷ فاجعه برج مسکونی ۲۴ طبقه گرن فل به وقوع پیوست که مرگبارترین آتش سوزی تاریخ بریتانیا پس از جنگ جهانی دوم بوده است. برج گرن فل در منطقه ای فقیرنشین در میان دو محله اعیان نشین چلسی و کنسینگتن در غرب لندن قرار دارد.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©