ردپای بانکدار ایرانی‌تبار در قتل مرموز روزنامه‌نگار مشهور مالت
به روز شده در      دوشنبه 1 آبان 1396     -   Monday October 23 2017

در پی قتل بی‌رحمانه یک روزنامه‌نگار افشاگر مالت، پلیس آن کشور فهرستی از مظنونان احتمالی این جنایت تهیه کرده است که نام یک ایرانی‌تبار نیز در آن دیده می‌شود.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
روز دوشنبه ۱۶ اکتبر 2017، خودروی اجاره‌ای حامل خانم «کاروانا گالیزیا» روزنامه‌نگار مشهور کشور مالت بوسیله بمب کارگذاشته شده در آن منفجر و منجر به قتل وی شد. در این جنایت هولناک شدت انفجار آنقدر زیاد بود که چهار روز طول کشید تا قطعات بدن روزنامه‌نگار قربانی توسط نیروهای امنیتی و امدادی یافت شود. 
به گزارش نیویورک تایمز، کاروانا گالیزیا روزنامه‌نگار افشاگری بود که درباره سیاست‌مداران و گروه‌های قانون‌شکن و افراد پر نفوذ خلاف‌کار تحقیق می‌کرد. پلیس مالت فهرستی از مظنونان به قتل خانم گالیزیا تهیه کرده است تا انگیزه این جنایت وحشیانه را کشف کند. در لیست مظنونان نام‌های زیادی دیده می‌شود که می‌توان به برخی از اعضای حزب کارگر مالت، رهبر پر قدرت حزب مخالف راست میانه، رییس‌جمهور و اعضای خانواده جمهوری آذربایجان، مدیران یک شرکت تولیدکننده قطعات الکترونیکی چینی و نیز یک بانکدار ایرانی‌تبار اشاره کرد.
در پی بحران مالی سال ۲۰۱۳ در کشور قبرس و ورشکستگی بسیاری از بانک‌های این کشور، مالت خدمات مالی خود را در منطقه دریای مدیترانه افزایش داد تا جایگزین قبرس شود و زیان مالی آنها را جبران کند. یکی از بانک‌های مالت که در این زمینه پیشرو بود، Pilatus Bank نام دارد که در سال ۲۰۱۴ توسط یک فعال اقتصادی متولد ایران تاسیس شده است. بانک پیلاتوس یکی از موسسات مالی بود که خانم کاروانا گالیزیا در جریان تحقیقات خود درباره فساد مالی گسترده در مالت بارها آنها را مورد تحقیق و بررسی قرار داده بود. مالک ایرانی‌تبار مرموز بانک پیلاتوس هم اکنون شهروند جزایر سنت کیتس و نویس در دریای کاراییب است.  
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©