رسیدگی به پرونده‎ پناهجویان دگرباش ایرانی در ترکیه تعلیق شد
به روز شده در      جمعه 11 فروردین 1396     -   Friday March 31 2017

از حدود دو ماه پیش، رسیدگی به پرونده‎ متقاضیان پناهندگی در کمیساریای سازمان ملل متحد در ترکیه نیز به حالت تعلیق درآمده و پرونده‌های آنلاین مربوط به وضعیت پناهجویان ایرانی که دلیل تقاضای پناهندگی خود را دگر باشی جنسی عنوان کرده اند، از دسترس خارج شده بود.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

به گفته پناهندگانی که با خبرنگاران صحبت کرده اند، تا دو سه سال گذشته بین ۱۸ تا ۲۴ ماه بعد از تشکیل پرونده در کمیساریایی عالی پناهندگان، پناهجویان به کشور سوم که عمدتاَ کانادا یا آمریکا بودند منتقل می‌شدند، اما حدود ۱۸ ماه است که سفارت کانادا هیچ پناهنده‎ای نمی‌پذیرد.

گفته شده دلیل اصلی توقف پذیرش پناهنده ایرانی توسط دولت کانادا، رسیدگی به پرونده‎ هزاران پناهنده‎ سوری است که در اولویت قرار گرفته‌اند و بر همین اساس رسیدگی به پرونده‎ پناهجویان ایرانی در مرحله‌ کشوری که مربوط به تعیین کشوری می‌شود که قرار است آنها را بپذیرد، به حالت تعلیق درآمده است.

روند پذیرش پناهنده در آمریکا نیز بیش از شش ماه است که معلق شده و به دنبال آن، رسیدگی به پرونده‎ی پناهجویان ایرانی در مراحل «مدیکال»، «آی سی ام سی ۲» و مصاحبه با سفیر به حالت تعلیق درآمده است.

در شرایط سخت پناهندگی، اصلی‌ترین مشکل پناهنده‌ها در ترکیه ممنوعیت اشتغال است که در ماه‎های گذشته پلیس ترکیه به شدت آن را زیر نظر گرفته و ده‌ها ایرانی پناهجو در شهرهای مختلف این کشور یا مجبور به ترک کار شدند و یا کارفرمایان آنها را اخراج کردند.

اخباری مبنی بر بازداشت تعدادی از ایرانی‌ها که در بعضی کارگاه‌ها و رستوران‌های ترکیه مشغول به کار بودند نیز منتشر شده است.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©