نخستین سفیر ایرانی‌تبار آمریکا در استکهلم به کار خود پایان داد
به روز شده در      دوشنبه 27 دی 1395     -   Monday January 16 2017

ماموریت آزیتا راجی نخستین سفیر زن آمریکا در سوئد بیستم ژانویه به پایان خواهد رسید. از همین رو جمعه سیزدهم ژانویه میهمانی خداحافظی سفارت آمریکا با استقبال و بازتاب مطبوعاتی بی‌نظیری روبرو شد.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

از میهمانان ویژه سفارت آمریکا می‌توان از اردلان شکرآبی وزیر امور مدنی سوئد که به  همراه همسر خود در این میهمانی حضور داشت نام برد. آقای شکرآبی، حقوقدان و فعال حقوق بشر، همراه خانواده اش در ۱۱ سالگی به سوئد پناهنده شده است. وی پیش از وزیر شدن، از نمایندگان پارلمان این کشور بود.

روزنامه پرتیراژ داگنس با اشاره به سخنرانی خانم راجی نوشت: در زمان کوتاه اقامتم دوستانی همیشگی یافتم دستاوردهای اقامت من بیش از انتظار من بود. از هر روز کاری خودم لذت بردم. روابط سوئد و آمریکا به خاطر ارزش‌های دموکراتیک مشترک دو کشوربه اوج خود رسید.

آزیتا راجی در کارزار انتخاباتی باراک اوباما در سال 2012 معاون رئیس بودجه ملی ا و بود. خانم راجی از سال 2008 تا کنون عضو هیئت مشورتی کمیته ملی حزب دموکرات است.

خانم راجی فعالیت‌های بشردوستانه زیادی دارد از جمله نقش مدیریتی در سازمان‌های غیرانتفاعی فعال در زمینه آموزش، زنان و خانواده داشته است. او در ۱۷ سالگی به آمریکا رفته و در رشته معماری و زبان فرانسه در مقطع کارشناسی و بودجه در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه کلمبیا تحصیل کرده است. خانم راجی علاوه بر فارسی و انگلیسی به زبا‌ن فرانسه هم مسلط است.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©