پرونده میکونوس با مرگ هاشمی رفسنجانی مختومه اعلام نمی‌شود
به روز شده در      دوشنبه 27 دی 1395     -   Monday January 16 2017

شاهو حسینی، نماینده‌ حزب دمکرات کردستان ایران در اروپا می‌گوید با مرگ علی اکبر رفسنجانی پرونده میکونوس مختومه نخواهد بود و دیگر عوامل ترور رستوران میکونوس همچنان تحت تعقیب قرار خواهند داشت.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN

به گفته شاهو حسینی نماینده‌ حزب دمکرات کردستان ایران در اروپا، "پرونده ترور میکونوس از نظر تاریخی و وجدان بیدار مردمی هیچوقت با مرگ رفسنجانی فراموش نخواهد شد".

آقای حسینی ضمن تاکید بر استمرار روند قضایی رسیدگی به پرونده میکونوس می گوید: «رفسنجانی جزئی از سیستمی بود که تصمیم گرفته بود مخالفان خودش را چه در اروپا و چه در داخل کشور حذف فیزیکی کند.»

در محل قتل رهبران کرد ایرانی در برلین، اکنون فقط لوح یادبودی قرار دارد که شهرداری برلین آن را نصب کرده است. بر روی این لوح آمده است: «در این مکان، رستوران میکونوس سابق، در ۱۷ سپتامبر ۱۹۹۲ رهبران پیشین حزب دمکرات کردستان ایران، دکتر صادق شرفکندی، فتاح عبدلی، همایون اردلان و نیز سیاستمدار ساکن برلین، نوری دهکردی، توسط حاکمان وقت در ایران به قتل رسیدند.»

دادگاه عالی برلین در ارتباط با صدور دستور ترور در رستوران میکونوس در برلین، سران جمهوری اسلامی از جمله هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور وقت ایران را مقصر شناخت.

حکم دادگاه عالی برلین در تاریخ ۲۱ فروردین ۱۳۷۶ بعد از ۴ سال تحقیق و بررسی صادر شد. این دادگاه به‌طور رسمی از علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس جمهور وقت، علی‌اکبر ولایتی، وزیر وقت امور خارجه و علی فلاحیان وزیر وقت اطلاعات نام برد.

 

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©