10 چهره خبرساز ایرانی‌تبار در سال 2016
به روز شده در      چهارشنبه 8 دی 1395     -   Wednesday December 28 2016

خبرگزاری ایرانشهر بر اساس میزان بازدید خوانندگان اخبار این خبرگزاری که به صورت اختصاصی فعالیت‌های ایرانیان خارج از ایران را گزارش می‌کند، لیستی از 10 چهره خبرساز ایرانی‌تبار ارائه کرده‌است که در طول سال 2016 میلادی بیشترین میزان استقبال را در میان اخبار منتشر شده داشته‌اند. در این لیست چهره‌های علمی و کار آفرین، هنرمندان، فعالان حقوق بشر و شخصیت‌های سیاسی و روزنامه‌نگاران جا دارند
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
HEIDARI SAMAN
10- سحر نوروز زاده - به دلیل احراز سمت سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا:
 سپتامبر2016: خانم سحر نوروز زاده به عنوان نخستین زن ایرانی تبار در تاریخ آمریکا موفق به احراز مسئولیت سخنگوی فارسی زبان وزارتخارجه آمریکا شد. سحر نوروز زاده متولد ایالت کنتیکت، دارای مدرک تحصیلی در رشته‌های اقتصاد بین‌الملل و مطالعات خاورمیانه و سابقه عضویت در سازمان نایاک (لابی غیر رسمی جمهوری اسلامی در آمریکا) است.
9- الکس (اکبر) حلمی - بازرگان ایرانی به دلیل نصب تابلوی منطقه پرژن اسکوئر در بزرگراه‌های لس‌آنجلس:
آگوست2016: با اجرایی شدن مصوبه کنگره ایالتی کالیفرنیا و شش سال پس از نامگذاری بخشی از بلوار معروف «وست‌وود» در این شهر به نام «محله ایرانیان» Persian Square در فواصل یک مایلی از خروجی‌های منتهی به این منطقه از مسیرهای شمالی و جنوبی بزرگراه 405 تابلوهای راهنمایی و رانندگی برای هدایت ترافیک به این منطقه نصب شد. این تلاش با همت الکس حلمی و گروهی از کوشندگان ایرانی صورت گرفت.
8- عزت الملوک طاهری - مادر زندانی عقیدتی ساکن کانادا، به دلیل تلاش برای نجات جان فرزندش از حکم اعدام در ایران:
جولای2016: خانم طاهری، مادر محمدعلی طاهری زندانی عقیدتی در ایران در خلال سال 2016 میلادی علی‌الرغم سن بالا و بیماری با سفر به شهرهای مختلفی در کانادا و دیدار با مردم و مقامات و درخواست از آنان برای حمایت از سازمان عفو بین‌الملل و دیده بان حقوق بشر، کوشید تا در مقابل استمرار حبس غیر قانونی برای فرزندش در ایران، توجه نهادها و شخصیت‌های جهانی را جلب نماید.
7- مسیح علینژاد - به دلیل سخنرانی درباره اجبار به حجاب در پارلمان اروپا:
سپتامبر2016: خانم علیژاد مقامات اروپایی را متهم کرد که در سفر به ایران با تن دادن به حجاب اجباری باعث تضعیف تلاش زنان ایران برای رهایی از حجاب اجباری می‌شوند.
6- امیر عباس فخرآور - به دلیل نگارش و انتشار کتاب جنجالی رفیق ‌آیت الله:
فوریه2016: کتاب جنجالی رفیق آیت الله نوشته امیر عباس فخر آور که پیش از چاپ مورد نقد و توجه رسانه‌ها قرار گرفته بود منتشر شد. برخی منتقدین آقای فخرآور این اثر را قبل از آنکه آنرا مطالعه کرده باشند، یک رمان سیاسی تخیلی ‌نامیدند و برخی موافقین او اسناد منتشر شده در این کتاب را نقطه عطفی در تاریخ معاصر ایران و بازشناسی چگونگی تاثیر اتحاد جماهیر شوروی در برپایی جمهوری اسلامی قلمداد کرده‌اند.
5- فریال - به دلیل حذف در مرحله نهایی برنامه استیج:
مارچ2016: در ایام انتخابات مجلس در ایران و طرح حذف مثلث جیم، حذف «فریال» یکی از شرکت کنندگان در برنامه استیج شبکه من و تو برای مردم در ایران از حذف «جنتی»، «مصباح یزدی» و «محمد یزدی» از مجلس خبرگان رهبری در آن کشور مهمتر شد. با اینکه فریال به امیر حسین باخت اما خبر کنسرت مشترک او با رضا روحانی در لس‌آنجلس باز هم خبرساز شد.
4- دکتر فیروز نادری - به دلیل بازنشستگی از سازمان ناسا:
فوریه2016: دکتر فیروز نادری مدیر پروژه اکتشافات منظومه شمسی ناسا اعلام کرد خود را از ناسا (سازمان ملی هوا و فضای ایالات متحده) بازنشسته کرده است. دکتر نادری در مدت سی و شش سال همکاری خود با ناسا مشاغل فنی و مدیریتی متعددی را در زمینه ماهواره‌های مخابراتی متحرک، رادارهای سنجش از دور، رصدخانه‌های تحقیقاتی اختر فیزیک، اکتشاف مریخ و سایر اجرام منظومه شمسی برعهده داشت.
3- هما سرشار - روزنامه نگار ایرانی آمریکایی به دلیل دریافت جایزه ارزشمند میراث آمریکایی:
می2016: هیئت مدیره شورای وکلای مهاجرت ایالات متحده‌ آمریکا اعلام کرد جایزه ارزشمند «میراث آمریکایی» سال 2016 خود را برای 51 سال تلاش و فعالیت مستمر اجتماعی به روزنامه‌نگار سرشناس ایرانی امریکایی و برنده مدال الیس آیلند، «هما سرشار» اهدا کرده است.
2- شاهزاده رضا پهلوی- به دلیل نگارش نامه به رییس جمهور منتخب آمریکا دونالد ترامپ:
نوامبر 2016: شاهزاده رضا پهلوی رییس شورای ملی ایران در نامه‌ای خطاب به رییس جمهور منتخب آمریکا بلافاصله پس از پیروزی او در انتخابات ماه نوامبر، با اشاره به ریشه رادیکالیسم اسلامی در منطقه از وی خواست ضمن به رسمیت شناختن اراده مردم ایران در تغییر بنیادین حکومت در این کشور از هرگونه احتمال درگیری نظامی با ایران پرهیز کند. آقای ترامپ در دوران مبارزات انتخاباتی، رویکردی خشن نسبت به ایران نشان داده بود.
چندی قبل‌تر در ماه می 2016 نیز این رهبر سیاسی ایرانی‌تبار برای دریافت جایزه تلاش برای حقوق بشر در چهارمین دوره مراسم سالانه ارزش‌های جهانی جامعه یهود، از خبرسازترین چهره‌های ایرانی‌تبار شده بود.
1- محمدرضا شجریان - به دلیل انتشار خبر ابتلای استاد به سرطان کلیه:
مارچ 2016: انتشار خبر ابتلای استاد شجریان به سرطان همزمان با انتشار پیام نوروزی از سوی وی با سیمایی که به دلیل انجام مراحل درمانی متفاوت بود و سپس انتشار اخبار ضد و نقیض درباره سلامت این هنرمند ایرانی در ماه‌های بعد، از وی خبرساز‌ترین چهره سال را ساخت.
آقای شجریان در مراحل نخست مداوای خود در شمال کالیفرنیا سکونت داشت و اطلاع رسانی دقیقی از وضعیت سلامتی او در دسترس نبود  اما انتشار یک مستند تلویزیونی پر بازدید به کارگردانی «سحر امانی» درباره وضعیت سلامت استاد آواز ایران به نام «سرود سکوت» در ماه آپریل 2016 به موجی از نگرانی‌ها در خصوص سلامت استاد پایان داد. پس از بهبود نسبی آقای شجریان تصمیم گرفت ادامه مداوا را در ایران دنبال کند.
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©