چهارمین جایزه سیمرغ صلح افغانستان به مهرانگیز کار رسید
به روز شده در      پنجشنبه 19 آذر 1394     -   Thursday December 10 2015

براساس اطلاعایه بنیاد آرمان شهر که مقر اصلی ان در افغانستان است، جوایز چهارمین دوره جایزه سیمرغ صلح 10 دسامبر 2015 از سوی این نهاد مدنی به فعالان صلح و زنان برتر آسیا اهدا می‌شود به هفت زن از کشورهای ایران، افغانستان و تاجیکستان تعلق گرفته است که مهرانگیز کار تنها برنده ایرانی‌تبار این جایزه است. خانم کار هم اکنون ساکن آمریکا است.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی

به گفته بنیاد آرمانشهر در افغانستان، خانم مهرانگیز کار حقوقدانی است که «برای یک عمر فعالیت در دفاع از حقوق برابر زنان و آزادی» این جایزه را از آن خود کرده. همچنین از کمپین دادخواهی مدنی، صلح‌آمیز و فراگیر زنان ایرانی نیز «برای تساوی، عدالت، رفع تبعیض و آزادی که نمونه‌ای یکتا در ایران و منطقه است» قدردانی شد. این بنیاد همچنین از کمپین‌های فراگیر مدنی زنان ایران برای تساوی، عدالت، رفع تبعیض و آزادی زنان که نمومنه‌ای بی نظیر در منطقه خوانده شده، تقدیر کرده است.

دیگر برگزیدگان این جایزه از افغانستان، حوریه‌ مصدق، روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر «برای تقدیر از بیش از دو دهه فعالیت حقوق بشری در سطح ملی و بین‌المللی»، مریم درانی، مدیر رادیو “میرمن” (به معنای زنان در زبان پشتو) «برای مقاومت و ابتکار در رساندن صدای زنان از قندهار»، فرخنده رجبی، روزنامه‌نگار، به عنوان «نمونه‌ای شاخص از نسل دختران جوان که با ابزار فرهنگ و دانش در ترویج روشنگری کوشیده» و عمه سکینه، شهروندی از این کشور «برای یک عمر بی‌باکی و عیاری در شکستن تابوهای جنسیتی» هستند.

از کشور تاجیکستان نیز گل‌رخسار صفی‌اوا، ملقب به مادر ملت تاجیک، «برای تقدیر از شاعر توانمند و آگاهی که قلب شعرهایش با تحولات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی کشور و منطقه‌اش می‌تپد» و همچنین مهره‌نگار بهران‌اوا، «به پاس یک عمر فعالیت اجتماعی برای زنان و کودکان»، این جایزه را از آن خود کردند.

بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©