واکنش های موافقان و مخالفان برنده جایزه صلح نوبل 2023
به روز شده در      جمعه 14 مهر 1402     -   Friday October 6 2023

در حالی که برخی مقامات جمهوری اسلامی و روسیه انتخاب نرگس محمدی به عنوان برنده جایزه صلح نوبل را محکوم کردند، شاهزاده رضا پهلوی به همراه بسیاری از مقامات و مسئولین کشورهای جهان این انتخاب را شایسته دانسته و از آن حمایت کردند.
تبلیغات در خبرگزاری ایرانشهر
دکتر کامران یدیدی
عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی با انتشار پیامی در شبکه اکس، قاسم سلیمانی را «لایق‌ترین نماد صلح جهانی» دانست! 
 
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی، اعطای جایزه صلح به نرگس محمدی را که به نقض مکرر قوانین و ارتکاب اعمال مجرمانه از سوی این رژیم محکوم شده است، را «حرکتی مغرضانه و سیاسی کاری» عنوان کرد. 
 
گرگوری کاراسین، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس علیای روسیه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: جایزه صلح امسال به همراه تصمیم کمیته نوبل به وضوح ماهیتی سیاسی دارد.
 
در مقابل این اظهارات، شاهزاده رضا پهلوی این انتخاب را به رسمیت شناختن جنبش «زن، زندگی، آزادی» و «مبارزه ملی» برای آزادی در ایران عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد که اهدای این جایزه صرفا حرکتی نمادین برای منحرف کردن توجه‌ها از مماشات با رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی نباشد و در عمل به تغییر رویکرد کشورهای غربی برای فراهم کردن ابرازهای عینی «پشتیبانی حداکثری» از مردم ایران و «انقلاب ملی» مردم ایران بینجامد.
 
جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: " تعهد نرگس محمدی به بنای آينده‌ای که شايسته زنان و تمامی مردم ايران باشد، الهام‌بخش همه مردمی است که در هر جای جهان برای حقوق بشر و کرامت انسانی مبارزه می کنند."
 
صدر اعظم و وزیر خارجه آلمان و رئیس پارلمان اروپا، نخست وزیر ایتالیا، رئیس شورای اروپا، دیدبان حقوق بشر دبیر کل سازمان ملل متحد، رئیس جمهور فرانسه، وزیر اطلاعات اسرائیل و دیگر مقامات و مسوولین کشورهای غربی از انتخاب نرگس محمدی به عنوان برنده جایزه صلح نوبل استقبال کردند. 
 
بیشتر بخوانید.....
تبلیغات
HEIDARI SAMAN
دکتر کامران یدیدی
خبرگزاری ایرانشهر در شبکه های اجتماعی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوطه به خبرگزاری ایرانشهر می باشد
Iranshahr News Agency Copyright ©